Primii kilometri ai autostrăzii Bucureștiului au fost deschiși miercuri, 29 noiembrie, cu șapte luni înainte de termen, însă CNAIR permite circulația doar pe 10 kilometri între DN 1 (Balotești) și A3 București – Ploiești pentru că nu este asigurată descărcarea în DN 2 la Afumați. UMB finalizat lucrările pe toți cei 19 kilometri dintre DN 1 și DN 2, dar lipsesc 2 kilometri de pe lotul 3 (acum în proiectare cu o firmă din China).
Harta A 0 : circulația este permisă între nodurile DN 1 și A 3
Deși încă din 2022 a promis că asigură o descărcare provizorie în Drumurile Județene de la Ștefănești, CNAIR nu a reușit realizarea bretelelor, dar spune că anul viitor, la primăvară chinezii vor începe lucrările pentru conexiunea cu DN 2.
„S-a deschis circulația pe primul Lot din Autostrada de Centură a Capitalei (A 0) ! De astăzi se poate circula pe aproximativ 10 km din cei 19 km construiți ai A0 Nord (între DN1 și A3). După finalizarea legăturii cu Lotul 3, se va putea circula, anul viitor, pe 21 de km între DN1 și DN2. Construcția celor 19 km a costat 831,92 milioane de lei (fără TVA) și a fost finalizată cu 7 luni mai devreme. Asocierea de constructori români a început lucrările în august 2022 și avea termen contractual de finalizare în iunie 2024”, a transmis CNAIR.
Contractul pentru Lotul 3 Afumați – Pantelimon a fost semnat în martie 2023, iar etapa de proiectare a început în 22 mai 2023 după cum Economedia a explicat aici. Lotul de 8,5 kilometri dintre DN 2 și DN 3 este extrem de important pentru legăturile cu loturile 2 și 4 de pe A0 Nord pe care le construiește UMB. Lotul 2 (19 km) este terminat, dar deschis parțial și cu restricție pentru camioane (A0 preia restricțiile de pe DN 1 București-Ploiești), iar pe lotul 4, UMB așteaptă Autorizația completă pentru viaductul Cernica.
Contractul pe cei 19 km a fost semnat în 17.05.2021 cu UMB pe suma de aproape 832 milioane lei fără TVA, prevăzând 12 luni de proiectare, 22 de execuție și 10 ani garanție. Ordinul de începere a fost emis pe 16.08.2021, termenul contractual de finalizare fiind iunie 2024. În toamna anului viitor, Pizzarotti – Retter ar urma să înceapă lucrările pe Lotul 1 A0 Nord între DN 1 Corbeanca și Autostrada A1 București – Pitești, contractul fiind semnat pe 20 septembrie 2023.
Până la sfârșitul anului, pe Autostrada A 0 Sud este sigură deschiderea lotului DN 6 – Bragadiru – DN 5 Jilava cu o lungime de 10 kilometri și în funcție de mobilizarea Alsim Alarko încă 13 kilometri până la DN 4 la conexiunea Popești Leordeni, deși ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu dădea asigurări că turcii vor finaliza toți cei 33 de kilometri până la intersecția cu Autostrada Soarelui.