Prima autostradă chinezească: Proiectarea lotului 3 de pe Autostrada Bucureștiului începe la 22 mai, la două luni de la semnarea contractului / Lotul 3 Afumați – Cernica, esențial pentru conexiunile cu șantierele UMB

Autostrada-de-Centura-Bucuresti-Nord

Proiectarea lotului 3 al Autostrăzii București Nord va începe din 22 mai, la peste două luni de la semnarea contractului cu antreprenorul din China, a precizat Compania de Drumuri într-un răspuns pentru Economedia. Contractul pentru lotul Afumați DN 2 – Cernica DN 3 a fost semnat pe 16 martie 2023 și are termen de 30 de luni, 12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Este un termen mult mai scurt de la semnarea contractului la emiterea ordinului pentru începerea proiectării, spre deosebire de cele 4-5 luni în cazul loturilor 2 și 3 ale Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Lotul de 8,5 kilometri dintre DN 2 și DN 3 este extrem de important pentru legăturile cu loturile 2 și 4 de pe A0 Nord pe care le construiește UMB. Lotul 2 Corbeanca – Afumați (19 km) ar urma să fie terminat în august-septembrie, dar nodul rutier de legătură cu DN 2 este pe Lotul 3, lotul chinezilor, iar pe lotul 4 cu viaductul peste Lacul Cernica, execuția începe în această vară.

„Conform prevederilor contractuale, Ordinul de începere a fost emis în data de 28.04.2023 cu data de începere de 22.05.2023”, a transmis CNAIR la solicitarea Economedia.

Contractul de 400 de milioane lei a fost semnat după aproape 4 ani de la lansarea licitației, iar constructorul din China nu a cerut suplimentarea contractului, a mai transmis CNAIR.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

„Proiectarea va cuprinde mai multe etape, precum: finalizarea studiilor de teren, elaborarea / aprobarea proiectului pentru autorizația de construire, elaborarea / aprobarea proiectului tehnic de execuție. Urmărirea și monitorizarea realizării acestor etape se va face potrivit Programului de executie al contractului acceptat în cadrul ofertei depuse și actualizat conform datei de începere. În prezent, nu există nicio solicitare de majorare a valorii contractului”, a afirmat Compania de Drumuri.

„A fost semnat astăzi contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Inelului de Centură al Capitalei (A0 Nord). Acest sector de autostradă, în lungime de 8,6 km, va asigura inclusiv legătura între DN2 (Afumați) și DN3 (Cernica). Pe traseul lotului 3 al A0 Nord vor fi construite 7 poduri și pasaje dar și un nod rutier care va face legătura cu DN2. Sursa de finanțare pentru acest proiect este asigurată prin Programul Transport. Constructorul chinez are la dispoziție 30 de luni (12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor) și 397,9 milioane de lei (fără TVA) pentru construcția acestui lot al A0 Nord. Contractul semnat astăzi de CNAIR are un istoric aparte. Au fost trei decizii ale instanței și șase ale CNSC prin care s-a dispus reevaluarea ofertelor după desemnarea de către CNAIR a câștigătorului acestui contract în anul 2020. Aceste decizii au impuns soluția semnării. Interesul public prevalează și vreau să circulăm pe A0 la cele mai înalte standarde”, a afirmat pe 16 martie Sorin Grindeanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

    • Pentru 8,5 km pe șes trebuiesc 12 luni proiectare la fel ca pe lotul 2 și 3 de pe A1? No coment! Suntem de plâns!

  1. 30 de luni pentru 8 kilometri de autostrada în zona de câmpie.. din cauza acestor termene de timp imense se misca ăștia cu 2 viteze pe teren . Era de ajuns 6 luni proiectare și 12 luni construcție. Nu mai dormiți pe voi ca în ritmul asta o sa aibă și România autostrăzi peste 200 de ani

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.