Compania de Drumuri a semnat joi cu un constructor din China contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 3 al Autostrăzii București Nord, un proiect lansat în licitație în 6 iunie 2019. Practic, durata de la licitație până la semnarea contractului de aproape 4 ani a depășit durata pentru proiectare și execuție de 30 de luni, întârzierea fiind neputința CNAIR în derularea procedurii și „chichițele” legislației pentru achizițiile publice. Este singurul mare contract semnat cu un constructor din China, pentru că legislația interzice din primăvara anului 2021 participarea firmelor din China la licitațiile publice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul pentru lotul de 8,5 kilometri a fost semnat pentru 400 de milioane de lei, a transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

„A fost semnat astăzi contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Inelului de Centură al Capitalei (A0 Nord). Acest sector de autostradă, în lungime de 8,6 km, va asigura inclusiv legătura între DN2 (Afumați) și DN3 (Cernica). Pe traseul lotului 3 al A0 Nord vor fi construite 7 poduri și pasaje dar și un nod rutier care va face legătura cu DN2. Sursa de finanțare pentru acest proiect este asigurată prin Programul Transport. Constructorul chinez are la dispoziție 30 de luni (12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor) și 397,9 milioane de lei (fără TVA) pentru construcția acestui lot al A0 Nord. Contractul semnat astăzi de CNAIR are un istoric aparte. Au fost trei decizii ale instanței și șase ale CNSC prin care s-a dispus reevaluarea ofertelor după desemnarea de către CNAIR a câștigătorului acestui contract în anul 2020. Aceste decizii au impuns soluția semnării. Interesul public prevalează și vreau să circulăm pe A0 la cele mai înalte standarde”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Lotul 3 este situat între loturile 2 și 4 pe care le construiește UMB. Lotul 2 DN 1 – A3 – DN 2 ar putea fi terminat în decembrie, înainte de termen, cu condiția descărcării la Afumați, iar pe Lotul 4 Pantelimon – Autostrada Soarelui, UMB ar trebui să înceapă lucrările la primăvară.