Contractul pentru Centura Craiova Sud, la un pas de reziliere. Italienii de la Rizzani au ajuns la doar 6%, deși lucrările au început în iunie 2022. Italienii au contract semnat și pentru modernizarea Centurii București Sud

centura craiova in prezent Centura Craiova în prezent Foto Memoriu tehnic

Contractul pentru execuția Centurii Craiova Sud este la un pas de reziliere, constructorul Rizzani (Italia) având un progres fizic de doar 6%, deși lucrează din iunie 2022, iar în acest stadiu ar fi trebuit să fie cel puțin la 50% execuție pentru a respecta termenul de 15 luni.

Pe lângă mobilizarea total insuficientă pentru un proiect nu foarte complicat (lungime 10 km și profil o bandă/sens), rezilierea s-ar putea face și pe un alt temei: constructorul nu a depus garanția lucrărilor, potrivit Directorului Regionalei de Drumuri Craiova (DRDP), Călin Petruț, care a explicat situația pentru Gazeta de Sud. „Este vorba de o notificare pe care am transmis-o constructorului cu privire la garanţia lucrărilor. Rizzani nu a depus încă această garanţie, iar legea spune că în această situaţie contractul se reziliază de drept. Noi i-am tot înţeles, au venit cu tot felul de solicitări, le-am dat curs, dar se pare că ei nu ne-au înţeles pe noi. Am zis să le oferim tot sprijinul nostru pentru ca lucrurile să se mişte în direcţia bună, dar, din păcate, nu a fost de ajuns. Nu suntem dispuşi să mai tolerăm nimic de acum încolo. Ori prezintă garanţia şi arată că pot duce la capăt lucrarea, ori ne despărţim. De ei depinde. Noi nu mai facem nicio concesie”, a declarat Cosmin Călin pentru GdS.

Semnalul de alarmă privind situația de pe Centura Craiova este major, Rizzani fiind în etapa de proiectare pentru modernizarea Centurii București Sud, tronsonul dintre A1 și Jilava (DN 5), un contract de aproximativ 500 de milioane lei, mult sub valoarea estimată a CNAIR. Pentru acest proiect Ministerul Transporturilor a publicat în urmă cu câteva zile Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri.

Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie. Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti. Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).

Centura Craiova în prezent Foto Memoriu tehnic

Comentarii

  1. V-ati intrebat daca cei de la Bechtel au dublul Contractului… ?

    @Academia de Hoti Omologati.

    Mi-a venit azi o idee : si daca cei de la SRI mi-ar da dreptate, tot nu pot sa-si inchida parintii … Etica Confucianista pe rit Italian.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *