Sindicatul de la Metrorex (USLM) care reunește aproape toți cei peste 5.000 de angajați de la metrou amenință că va începe pichetări și acțiuni de protest dacă nu se aprobă bugetul companiei pentru 2023 și solicită completarea schemei de personal cu peste 1.000 de noi angajați, de la 5.100 de salariați în prezent, la 6.500 de persoane, a anunțat joi, într-o conferință de presă, Marian Artimon, liderul sindicatului (fostul președinte, Ion Rădoi, este suspendat).
Declarațiile lui Artimon vin în contextul negocierilor pentru noul Contract Colectiv de Muncă și al majorărilor de salarii care ar urma să se aplice din iulie, odată cu Legea Statutului Personalului Feroviar, în medie fiind de 30%. Sindicaliștii spun că nu există personal suficient pentru a asigura funcționarea stației Tudor Arghezi care se deschide în această vară.
„La acest moment, Metrorex are două mari probleme, lipsa de personal și lipsa de finanțare. Conform reglementărilor e nevoie de aproximativ 6.500 de salariați, dar noi suntem astăzi 5.100. Statul nu asigură subvenția pentru a fi 6.500 de salariați. De 10 ani, pentru cheltuieli de exploatare primim doar 73% din necesar, primul criteriu al activității noastre este siguranța călătorului… Știam că va fi inaugurată stația Tudor Arghezi, este foarte bine că ne extindem, dar cu ce personal? Dacă noi ne cârpim să ajungem cu oamenii unde trebuie… Acum Metrorex nu are personal pentru stație. Cum să te duci cu personal pe care îl angajezi să facă serviciu la o nouă stație. E nevoie de cel puțin 60 de persoane. Va fi nevoie ca oamenii să fie relocați”, a spus Artimon.
Metrorex estimează investiții de 600 de milioane de lei pentru construirea magistralei de metrou M6 Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni și proiectarea secțiunii centrale a Magistralei M5 Eroilor 2 – Iancului, conform proiectului de buget pentru 2023 pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor.
Subvenția de la Guvern este de aproape 800 de milioane lei și reprezintă 67% din necesarul fundamentat, iar compania Metrorex estimează pentru anul acesta o creștere semnificativă, cu 39 de milioane de călători, de la 120 de milioane anul trecut, la 160 de milioane programat în 2023. De asemenea, cheltuielile cu personalul cresc cu 144 milioane lei. Luna viitoare ar urma să înceapă lucrările pentru prima secțiune a Magistralei M6 Gara de Nord – Băneasa.
Sursa foto: captură privesc.eu.