Lucrările pentru construirea primelor șase stații de metrou ale Magistralei Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni vor începe peste o lună, a anunțat, marți, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Constructorul secțiunii 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo) este Alsim Alarko, compania din Turcia care lucrează pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A0 București Sud (33 km).
Contractul pentru primele șase stații ale Magistralei M6 a fost semnat în martie 2022 cu 48 de luni termen pentru proiectare și execuție, dar contractul este doar pentru structura stațiilor, nu și pentru instalații și finisaje. Sorin Grindeanu spune că termenul pentru începerea lucrărilor i-a fost comunicat de constructor: „Am avut o discuție cu antreprenorii săptămâna trecută (n.r la verificarea șantierului Alsim Alarko de pe A0 Sud) și mi-au spus că undeva într-o lună pe prima secțiune din M6”.
Prima secțiune a M6 ar putea fi finanțată din cele 300 de milioane de euro din PNRR propuse inițial pentru M4 Gara de Nord – Filaret dacă la Comisia Europeană se aprobă transferul fondurilor.
Secțiunea 1 Mai – Tokyo va avea o lungime de 6,6 km și cuprinde 6 noi stații:
– Pajura
– Expoziției
– Piața Montreal
– Gara Băneasa
– Aeroport Băneasa
– Tokyo (Centrul comercial Băneasa).
A doua secțiune, Băneasa – Aeroport Otopeni, va fi construită de Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada, contractul urmând să fie semnat în scurt timp (detalii aici).