OFICIAL Contractul pentru metroul „de Otopeni” va fi semnat cu asocierea turco-română Gulermak – Somet. Ministerul Transporturilor confirmă că nu sunt contestații

Gulermak Metrou Istanbul

Ministerul Transporturilor, prin Metrorex, va semna cu Asocierea Gulermak – Somet contractul pentru Magistrala M6, tronsonul cu șase stații dintre Tokyo (Zona Comercială Băneasa) și Aeroportul Otopeni. Confirmarea oficială pentru atribuirea contractului de 1,3 miliarde lei a venit de la secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, care a precizat că Alsim Alarko și Dogus nu au depus contestații. Economedia a anunțat încă de marți, 14 martie, că la termenul-limită (10 martie) nu au fost depuse contestații, iar contractul pentru proiectare și execuție poate fi semnat.

Surpriza plăcută pentru licitația Secțiunii 2 a Magistralei M6 de la Băneasa la Otopeni

Nu a fost depusă nicio contestație în termenul legal cu privire la comunicarea rezultatului licitației pentru proiectarea și execuția Secțiunii 2: Tokyo – Aeroport Henri Coandă a Magistralei M6 de la Băneasa la Otopeni, drept pentru care Metrorex poate începe procedurile pentru semnarea contractului cu câștigătorul desemnat de comisia de evaluare a ofertelor.

Secțiunea 2: Tokyo – Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații:
Washington
Paris
Bruxelles
Otopeni
Ion I.C. Brătianu
Aeroport Otopeni

Valoarea contractului este de 1,27 miliarde de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar câștigătorul GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. are la dispoziție 48 de luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor”, a afirmat Ionel Scrioșteanu.

Metrorex a desemnat asocierea Gulermak – Somet câștigătoare a licitației pe 28 februarie, iar 10 martie a fost ultima zi în care se puteau depune contestații, așa cum s-a întâmplat pentru M1 Cluj-Napoca unde Dogus a depus contestație la CNSC. Contractul de aproximativ 1,3 miliarde lei este finanțat dintr-un credit luat în 2010 de la Banca Japoniei și acoperă lucrările pentru structura ultimelor șase stații (nu este un contract la cheie precum metroul din Cluj-Napoca). Durata de proiectare și execuție este de 4 ani. Somet este unul dintre constructorii români care lucrează la stația Tudor Arghezi din sectorul 4 pe M2 Berceni – Pipera.

La începutul verii se așteaptă intrarea în șantier a constructoruluin Alsim Alarko pe prima secțiune a M6 1 Mai – Băneasa (Stația Tokyo).

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *