Metroul din Cluj-Napoca: Primăria Cluj-Napoca nu poate semna contractul cu Gulermak după ce Dogus a depus contestație la CNSC / Oferta Dogus a fost neconformă

Gulermak Metrou Istanbul

Primăria Cluj-Napoca nu poate semna cu Gulermak contractul pentru proiectarea și execuția magistralei de metrou M1 după ce contracandidatul Dogus a depus contestație la CNSC, vineri, 10 martie, în ultima zi admisă, potrivit unui comunicat al municipalității Cluj-Napoca. Contestația la CNSC întârzie cel puțin o lună semnarea contractului de 9 miliarde de lei și reduce șansele de încadrare în termenul limită, august 2026, pentru structura primelor 9 stații care au finanțare prin PNRR de 1,5 miliarde lei (300 de milioane euro).

„În 10 martie a fost contestată Comunicarea privind rezultatul procedurii de către Asocierea S.C. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – S.C. TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. Termenul de judecare al CNSC este, conform prevederilor art. 24, alin. (1) din Legea nr. 101/2016 de 20 de zile de la data primirii dosarului achiziției. Acest termen poate fi prelungit cu 10 zile. Comisia de evaluare nu cunoaște valoarea ofertei Asocierii S.C. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – S.C. TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. deoarece, conform SEAP, după acordarea calificativului de neconformitate din punct de vedere tehnic, acest ofertant nu a mai intrat in etapa de evaluare financiară, astfel că oferta financiară nu a putut fi vizualizată. Singura ofertă financiară vizualizată și evaluată de către comisia de evaluare a fost cea care a îndeplinit condițiile de eligibilitate DUAE și tehnice, respectiv cea a Asocierii Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S., Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia, Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. Evaluarea ofertelor s-a efectuat de către comisia de evaluare și de către 18 experți cooptați din România și din străinătate cu experiență în astfel de proiecte complexe. Totodată, menționăm că fiecare etapă de evaluare a fost avizată de către observatorii desemnați de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Criteriul de evaluare stabilit pentru atribuirea contractului este “cel mai bun raport calitate preț”. S-a punctat componenta tehnică 45%, iar componenta financiara 55%”, a transmis luni Primăria Cluj-Napoca.

M1 Cluj-Napoca 

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local. A doua ofertă a fost depusă de Asocierea Dogus – Siemens.

Ministerul Transporturilor urmează să anunțe luni dacă sunt contestații la Magistrala M 6 Băneasa-Aeroport Otopeni.

M6 Băneasa – Aeroportul Otopeni 

Contractul de 1,3 miliarde lei a fost câștigat de Asocierea Gulermak-Somet (constructor care lucrează la stația Tudor Arghezi din sectorul 4). Spre deosebire de contractul la cheie de la Cluj, pentru M6 Băneasa – Otopeni este pentru structuri (tuneluri și stații), iar durata de 4 ani include 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. Finanțarea este asigurată prin creditul de la Guvernul Japoniei de 320 de milioane euro și fonduri de la buget. Pentru prima secțiune, Gara de Nord – Băneasa, Guvernul a cerut Comisiei Europene să aprobe transferul celor 300 de milioane de euro din PNRR de la M4 Gara de Nord – Filaret la M6 (prima secțiune). Comisia nu finanțează și secțiunea Băneasa – Otopeni pentru că a asigurat CFR Infrastructură aproape 100 de milioane de euro pentru linia de tren. Contracandidații au fost Alsim Alarko (constructorul primei secțiuni a M6) și Dogus. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: