Metroul de „Otopeni”. Gulermak a câștigat licitația pentru secțiunea Băneasa – Aeroport Otopeni. Contractul de 1,3 miliarde de lei este pentru structura celor 6 stații

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Asocierea GulermakSomet a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii Băneasa Aeroport Otopeni a Magistralei M6 Gara de NordAeroport Otopeni, a anunțat marți compania Metrorex. Contractul poate fi semnat dacă în termen de 10 zile Dogus și Alsim Alarko (contracandidații) nu depun contestații.

Gulermak este un constructor puternic din Turcia care a lucrat la liniile din Istanbul și Dubai, iar firma Somet (România) este specializată în lucrări la metrou și are în execuție stația Tudor Arghezi din sectorul 4 al Capitalei.

Pentru prima secțiune, Gara de NordBăneasa (stația Tokyo), turcii de la Alsim Arako încep în mai-iulie lucrările de execuție.

Contractul de aproximativ 1,3 miliarde lei este finanțat dintr-un credit luat în 2010 de la Banca Japoniei și acoperă lucrările pentru structura ultimelor șase stații (nu este un contract la cheie precum metroul din Cluj-Napoca). Durata de proiectare și execuție este de 4 ani.

Metrorex anunță desemnarea câștigătorului procedurii de atribuire, prin licitație retrânsă, a contractului de achiziție sectorială având ca obiect.

„Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare și execuție lucrări structură de rezistență pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni”, pe baza criteriului de atribuire „Cel mai bun raport calitate – preț”.  Câștigătorul procedurii de atribuire este Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. Informarea privind rezultatul procedurii de atribuire a fost transmisă astăzi, 28.02.2023, ora 14.30 în Sistemul de Achiziții Publice (SEAP). Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA. Sursele de finanțare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile – credit extern JICA. Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere. Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni al Magistralei 6 are următorii indicatori tehnici7,6 km, 6 stații (cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni) și va completa lucrările pentru realizarea întregii linii de metrou care face legătura dintre stația de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni. Proiectul Magistrala 6 “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă” cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere și a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes național”, arată comunicatul Metrorex. 

În total, M6 Gara de NordAeroport Otopeni va avea 14 kilometri și 12 stații, a transmis marți și Ministrul Sorin Grindeanu.

„A fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția unui nou sector al liniei de metrou M6 care va asigura legătura cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Tokyo Aeroport Otopeni a fost atribuit unei Asocieri de constructori și proiectanți din Turcia. Contractul are o valoare de 1,27 miliarde de lei (fără TVA). Finanțarea contractului este asigurată din fonduri de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile, iar lucrările sunt programate să dureze 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere. Lotul 1.2 (Tokyo Aeroport Otopeni) al Magistralei 6 va avea o lungime de 7,6 km. Vor fi realizate 6 stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou și va asigura legătura între actuala stație de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni. Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureștean va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou”, arată Sorin Grindeanu.

Sursa Foto : Metrorex

Comentarii

  1. Ăștia nu sunt în stare sa facă o casă. Și îi puneți sa facă metrou?!?!?.
    O vor face așa cum au făcut centura de la Bacău! Adică au luat banii și ghiudem sarai!
    Cât este comisionul, don grindeanu?!?!

    • Ok, de ce n au câștigat o alții? De ce nu au participat și alte firme “renumite” și chiar renumite? Le au oprit cineva? De ce nu sunt și firme total românești? Nu mai exista “și eu”? Usr ul încă nu are firme de munca? E grea munca. Totul a fost distrus de toți. Așa că lasA comentariul politic.

  2. Ok, de ce n au câștigat o alții? De ce nu au participat și alte firme “renumite” și chiar renumite? Le au oprit cineva? De ce nu sunt și firme total românești? Nu mai exista “și eu”? Usr ul încă nu are firme de munca? E grea munca. Totul a fost distrus de toți. Așa că lasA comentariul politic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *