OFICIAL Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul pentru metroul din Cluj-Napoca, cu o ofertă de 9 miliarde lei. Firma din Turcia a lucrat și la metroul din Dubai

Gulermak Metrou Istanbul

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția magistralei de metrou M1 din Cluj-Napoca, a transmis oficial, marți, Primăria Cluj-Napoca. Contractul poate fi semnat dacă în 10 zile nu se depun contestații. Gullermak ar fi câștigat și licitația pentru secțiunea II Băneasa – Otopeni a M6 spre Aeroportul Otopeni.

Asocierea condusă de constructorul Gulermak (Turcia) a depus o ofertă de 9,059 miliarde lei, față de estimarea Primăriei de 9,064 miliarde.

Primăria Cluj Napoca

Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj. Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;

– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVA; Durata totală a contractului este de 96 de luni. Termenul de depunere a ofertelor a fost 28.10.2022 fiind depuse 2 oferte, după cum urmează:

1. Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S. – Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia – Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A

2. Asocierea S.C. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – S.C. TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S.”, arată Primăria Cluj-Napoca. 

Pentru Magistrala cu 19 stații din Cluj-Napoca, finanțarea prin PNRR este de 300 de milioane de euro (1,5 miliarde lei), sumă care acoperă structura pentru 9 stații, valoarea totală a contractului de finanțare semnat cu Ministerul Transporturilor fiind de 13 miliarde lei. Cele două asocieri sunt conduse de constructorii Gulermak și Dogus, dar includ jucători de pe piața europeană precum Siemens și Alstom și constructori români precum Arcada sau Tiab, ambele firme implicate în construcții feroviare. Gulermak a construit 17,5 km de linie la metroul din Istanbul și la linia din Dubai. De asemenea, Dogus, a lucrat la metroul din Istanbul.

Este cel mai mare contract de finanțare de până acum, a transmis, pe 29 decembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „Cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcția metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului. În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”, afirma Sorin Grindeanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: