Metroul spre Otopeni: Metrorex a semnat cu turcii de la Alsim contractul pentru proiectarea și execuția primelor șase stații / Lucrările la structuri trebuie terminate în 4 ani

Statie metrou sursa g4

Contractul pentru proiectarea și execuția primelor șase stații ale Magistralei de metrou spre Aeroportul Otopeni a fost semnat marți cu turcii de la Alsim Alarko, constructorul care lucrează și pe primele două loturi ale Autostrăzii de Centură București Sud.

Prima secțiune a magistralei M6 Gara de Nord – Băneasa are o lungime de 6,6 kilometri și costă 1,2 miliarde lei, contractul de proiectare și execuție fiind pentru lucrări de bază, structuri la tuneluri și stații. Pentru această secțiune România are finanțare europeană de peste 500 de milioane de euro cu termen -limită decembrie 2023 în timp ce, pentru a doua secțiune Băneasa – Otopeni, licitația a fost lansată cu bani de la buget, din împrumutul de peste 300 de milioane de euro de la Banca Japoniei. La licitația pentru proiectarea și execuția celei de-a doua secțiuni au depus oferte trei firme, toate din Turcia, unul dintre constructori fiind chiar Alsim Alarko.

Termenul contractual este de 48 de luni, din care 12 pentru proiectare și 36 pentru execuție, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

„Magistrala 6 de metrou intră de astăzi în linie dreaptă! METROREX a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură pentru primul lot al M6 (1 Mai – Tokyo), care va avea o lungime de 6,6 km și va cuprinde 6 noi stații:

– Pajura
– Expoziției
– Piața Montreal
– Gara Băneasa
– Aeroport Băneasa
– Tokyo (Centrul comercial Băneasa)
Contractul, în valoare de 1,2 miliarde de lei fără TVA, este finanțat din Fonduri Europene nerambursabile și din Bugetul de Stat.
Asocierea de constructori turci are la dispoziție 48 de luni (4 ani) pentru a finaliza lucrările”, a anunțat el.
Singurul proiect în execuție pentru extinderea rețelei de metrou din București este stația nouă Tudor Arghezi pe Magistrala M2 Berceni –Pipera, investiție pe care o derulează Primăria Sectorului 4.
Prin PNRR se finanțează prima parte a proiectului pentru prelungirea M4 Gara de Nord – Gara Progresu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *