Metroul spre Aeroportul Otopeni : trei firme din Turcia vor să construiască secțiunea Băneasa-Otopeni

Statie metrou sursa g4

Trei firme din Turcia au depus candidaturi la licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii Băneasa-Otopeni, aceasta fiind prima etapă de selectare a constructorilor, a anunțat secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Licitația de 1,3 miliarde de lei pentru proiectarea și execuția secțiunii 2 cu șase stații și o lungime de 7,6 kilometri a fost relansată la sfârșitul anului trecut, dar cu estimările de cost destul de vechi, după cum Economedia a scris aici.

La termenul limită- 28 ianuarie, au fost depuse candidaturile celor trei asocieri de firme cu lider din Turcia :

1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S. Ofertant lider YUKSEL PROJE A.S. C
2. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. Ofertant lider
TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.) Ofertant CONCELEX
3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. Ofertant lider 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. Tert si subcontractant TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL. Tert si subcontractant
SOMET Ofertant VERTATEL INTERNATIONAL
În perioada următoare, vor fi analizate documentele pentru calificare. După calificarea candidaților, în cea de-a doua etapă, se vor depune ofertele tehnice și financiare.”
Licitaţia are o valoare estimată de 1,3 miliarde lei şi include doar lucrările la structura de rezistenţă, staţii, galerii tuneluri, fără a cuprinde arhitectura, instalaţiile electromecanice şi calea de rulare, acestea urmând să facă obiectul unei noi licitaţii, valoarea estimată fiind de aproape 500 de milioane de lei. O a treia licitaţie va fi pentru sistemul siguranţă şi de automatizare, deci trei licitaţii, trei riscuri de contestaţii şi întârzieri, aşa s-a întâmplat pe M 5 Drumul Taberei. Costul pentru întregul proiect este de 2,38 miliarde lei. 
,,M 6 este prima linie de transport public de mare capacitate, care face legătura între Nordul și Sudul Bucureștiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localitățile din Ilfov (Otopeni- București-Jilava)
M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, 𝗹𝗼𝗰𝘂𝗶𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗶𝗻 𝗦𝘂𝗱𝘂𝗹 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗮𝘃𝗮𝗻𝗱 𝗮𝗰𝗰𝗲𝘀 𝗱𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁 𝗶𝗻 𝘇𝗼𝗻𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗡𝗼𝗿𝗱!
Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în Scenariul Optim: „Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport.” a mai precizat secretarul de stat.
În lipsa finanţării europene şi cu o rata de rentabilitate redusă (0,17 faţă de pragul minim de 5 %), secţiunea Băneasa – Aeroport Otopeni este o ,,piatră de moară “ arăta în septembrie, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. El arăta că prioritare trebuie să fie magistralele care deservesc un bazin mai mare de populaţie : ,,Liniile de metrou trebuie făcute în zonele cu densitate mare de populaţie, cu blocuri, în cartierele mari, Pentru M 6 am publicat şi pe site acel studiu al BEI şi nu are această fezabilitate. Ar fi o investiţie piatră de moară pe care trebuie să o plătim. Se spune că această investiţie este finanţată din bani europeni, nu este dintr-un împrumut (n.r. aprox. 300 de milioane de euro de la Guvernul Japoniei) şi trebuie să-i dăm înapoi. Mai mult decât atât, odată construită, subvenţia ne-ar costa milioane de lei pe săptămână penru a căra relativ puţini pasageri, asta în care Bucureştiul sufocat are nevoie de alte magistrale. Ar omorî alte investiţii mai importante”, a explicat ministrul Drulă.
Pentru prima secțiune a Magistralei M 6 Gara de Nord – Băneasa,  Metrorex a desemnat câștigătoare a licitației pentru proiectare și execuție firma Alsim Alarko, dar semnarea contractului este întârziată de o contestație.

 

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: