Contractul pentru proiectarea secţiunii Eroilor 2 – Iancului de pe magistrala de metrou M5 Drumul Taberei – Pantelimon va fi semnat vineri. Cum explică ministrul Drulă renunţarea la linia completă de metrou până la Otopeni: „Ar fi o investiţie piatră de moară”

metrorex, metrou Sursa foto: Facebook/Metrorex

Contractul pentru proiectarea secţiunii Eroilor – Iancului de pe Magistrala V Drumul Taberei – Pantelimon va fi semnat vineri cu firma din Italia care a câştigat licitaţia, a anunţat astăzi, la conferinţa de bilanţ, ministrul demisionar al transporturilor, Cătălin Drulă.

3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata SpA & SWS Engineering SpA & Coding S.R.L. & Metrans Engineering S.R.L. este o asociere cu lider din Italia din care face parte şi firma care va realiza şi proiectarea metroului din Cluj Napoca, contractul pentru secţiunea centrală a M5 având o durată de 5 ani şi un cost estimat de 70 de milioane de lei. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Magistrala VI Băneasa – Aeroport Otopeni „piatră de moară”

A doua secţiune a Magistralei M6 cu cele şase staţii de la Tokyo (zona comercială Băneasa) până la Aeroportul Otopeni nu este rentabilă pentru că nu ajunge la procentul de 5% pentru a fi fezabilă. Un raport al experţilor Băncii Europene de Investiţii (BEI) pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor arată că rata de rentabilitate este de doar 0,17 % (faţă de 5% pragul minim).

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Liniile de metrou trebuie făcute în zonele cu densitate mare de populaţie, cu blocuri, în cartierele mari, Pentru M 6 am publicat şi pe site acel studiu al BEI şi nu are această fezabilitate. Ar fi o investiţie piatră de moară pe care trebuie să o plătim. Se spune că această investiţie este finanţată din bani europeni, nu este dintr-un împrumut (n.r. aprox. 300 de milioane de euro de la Guvernul Japoniei) şi trebuie să-i dăm înapoi. Mai mult decât atât, odată construită, subvenţia ne-ar costa milioane de lei pe săptămână penru a căra relativ puţini pasageri, asta în care Bucureştiul sufocat are nevoie de alte magistrale. Ar omorî alte investiţii mai importante”, a explicat ministrul Drulă.

Pentru prima secţiune a M6 (1 Mai – Băneasa) contractul pentru proiectarea şi execuţia structurilor ar putea să fie semnat cu turcii de la Alsim Alarko în funcţie de soluţionarea contestaţiilor.

„Trenul de Otopeni ajunge la 700.000 călători pe an

Transportul feroviar de călători la Aeroportul Otopeni este asigurat cu automotoarele CFR Călători de la cei doi operatori privaţi. Linia „a crescut” foarte mult şi ajunge la 600-700.000 de pasageri anualizat, a mai anunţat Drulă. Pentru că linia nu este foarte comodă, din 15 septembrie, pe timpul nopţii vor fi închideri pentru lucrări de reabilitare.

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.