AMRCR: Industria de retail contribuie cu 21% la PIB-ul României, având în total 800.000 de angajați

raft, raion, magazin, supermarket, hipermarket, cumparaturi Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Industria de retail contribuie cu 21% la PIB-ul României, având în total 800.000 de angajați, potrivit unui comunicat publicat de Asociația Marilor Rețele Comerciale (AMRCR).

Conform AMRCR, retailul din România acoperă 15% din pensiile actuale și 13% din toate taxele și impozitele încasate la bugetul public. Din top 30 de angajatori la nivel național, 8 provin din sectorul de retail.

„Perioada de activitate a Asociației Marilor Rețele Comerciale din România –  AMRCR  – se suprapune peste deceniile în care România a cunoscut cea mai mare creștere economică din istorie, a recuperat însemnate decalaje în dezvoltare pe plan regional, a cunoscut o securitate alimentară extinsă și neîntreruptă iar consumatorii români s-au putut bucura de accesul neîngrădit la o ofertă de produse bogată, variată, calitativă și sigură. Marile magazine au adus comerțul modern și civilizat în peisajul țării, au reprezentat și continuă să fie unul dintre vectorii reali de progres pentru multe comunități, prin diversele și multiplele contribuții la bugetele acestora, prin oportunitățile create pentru tot mai mulți producători locali care le-au devenit parteneri comerciali, precum și prin numeroase locuri de muncă pe care se bazează multe dintre familiile care au ales să rămână în țară. În evoluția sa, retailul de scală a reprezentat și o oportunitate de a acumula experiență managerială și de a avansa profesional pentru mulți dintre cei care au activat în acest domeniu, a stimulat creativitatea și a investit în inovație, cercetare, implicare socială și responsabilitate față de mediu”, se arată în comunicatul AMRCR.

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România a aniversat 20 de ani de la înființare. Asociația spune va rămâne în continuare un partener loial și deschis al instituțiilor și autorităților guvernamentale – la orice nivel decizional – și va continua să acționeze drept un promotor al colaborărilor cât mai extinse și solide cu producătorii români.

În prezent, AMRCR reprezintă următoarele companii din România: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, IKEA, Kaufland, Leroy Merlin, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Pepco, Penny, Profi, Selgros.

Asociația este condusă de un Consiliu Director, compus din Alina Vlădoianu – Teau, Călin Costinaș Cristian Stoicescu, Mario Crețu, Valer Hancaș.

AMRCR este membră a Confederației Patronale ”Concordia”, condusă actualmente de Dan Șucu, fondator al AMRCR și Președinte al Asociației timp de 15 ani. De asemenea, AMRCR este și membră a organizației ”EuroCommerce“, care include federații naționale și companii din domeniul retail și comerțului internațional din 31 de țări.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *