EXCLUSIV Turcii de la Kuba Motor vor să construiască o fabrică în România, unde să producă inclusiv mașini electrice/ Construcția ar urma să înceapă în 2025 și investiția inițială va fi de cel puțin 5 milioane de euro

Kuba Motors

Kuba Motor, producător turc de vehicule electrice, printre care trotinete și motociclete, vrea să înceapă în 2025 construcția unei fabrici în România, unde să producă inclusiv mașini electrice, a declarat pentru Economedia Omer Temel, manager de fabrică Constanța Kuba Motor. Kuba Motors produce în prezent mașini electrice mici, care pot fi conduse fără carnet de conducere.

„Vrem să producem în România biciclete electrice și avem în plan și o mașină electrică. Vrem să producem aici și să exportăm către Europa. Vrem ca în 2025 să demarăm fabrica în România, însă așteptăm să fie gata a 7-a fabrică din Turcia, care este acum în construcție. Estimăm că fabrica din Turcia va fi gata în octombrie. Apoi să găsim terenul și să începem construcția”, a declarat a declarat Omer Temel, manager de fabrică Constanța Kuba Motor.

Investiția inițială în noua fabrică este bugetată la minim 5 milioane de euro, unde ar putea lucra cel puțin 50-60 de angajați.  Locația nu a fost încî aleasă, reprezentantul companiei spunând că București era prima opțiune, însă analizează și alte orașe precum Timișoara, Cluj, Deva sau Sibiu. Acesta spune că în prezent compania are o facilitate în Constanța care funcționează și ca un depozit.

Reprezentantul companiei spune că investiția se va realiza din finanțele proprii, fără a cere ajutor de stat de la guvernul din România. „Avem 250 de dealeri și 6 fabrici în Turcia. Suntem o companie mare. Nu cerem ajutor de stat”.

El a precizat că avantajele României sunt salariile mai mici decât cele din Europa și vama de la Constanța, pe unde producătorul poate aduce bateriile din China.

Comentarii

  1. Daca o fabrica auto se face cu o investitie de 5 mil de euro, ma gandesc ca un automobil produs aici ar putea costa intre 100 – 200 lei! 😁
    Presupun ca guvernantii se vor chinui sa descifreze adevaratul motiv al acestei “investitii strategice”…

  2. Au întrebat și la Renault și la Ford dacă sunt de acord?

    În România au venit producători serioși de automobile, dar Renault a amenințat ca își mută producția…Iar PIB-ul României se prăbușește, o criză socială urmează etc.

    România a evitat o concurență între producătorii de autoturisme, cum este în Ungaria, spre exemplu, de frica Renault și Ford. Să-și fi schimbat strategia România, sau e doar o păcăleală?

  3. Daca reprezentantul companiei mentioneaza ca un avantaj vama Constanta, pe unde ar urma sa fie aduse bateriile auto din China, cred ca suntem indreptatiti sa suspicionam ca pretul modic ar putea ascunde orice, chiar si folosirea Romaniei pentru depozitarea bateriilor uzate; se cunoaste impactul asupra mediului, precum si faptul ca acesta e un subiect controversat.
    Sa-i credem pe cuvant pe turci si chinezi?… hmmm…

  4. Dar, pentru linistea noastra, sa ne amintim ca unul din consilierii PM-ului este un tovaras cu legaturi prietenoase cu Turcia!… ne putem astepta la orice!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *