După 19 ani: Linia de tren București-Giurgiu se redeschide pe 1 iunie/CFR Călători va asigura 14 trenuri pe zi

Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu

Linia de tren București-Giurgiu se redeschide pe 1 iunie, iar CFR Călători va asigura 7 perechi de trenuri/zi, conform unui anunț pe care Autoritatea pentru Reformă Feroviară l-a publicat marți, pe Facebook. Linia de tren București-Giurgiu, inaugurată în 1869 este închisă din august 2005 după prăbușirea Podului peste Argeș de la Grădiștea, iar zilele trecute PORR a făcut testele de rezistență la viaductul nou construit peste Argeș, după cum Economedia a explicat aici.

,,Acțiuni preliminare ale ARF în vederea redeschiderii serviciului de transport feroviar public de călători pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, începând cu data de 01.06.2024, urmare a finalizării lucrărilor de reconstrucție a podului CF de pe râul Argeș, se preconizează redeschiderea serviciului feroviar public de transport feroviar de călători, pe ruta București Nord Gr.A/Gr.B – București Progresu – Giurgiu și retur, prin introducerea unui serviciu Regio Metropolitan între București Nord Gr.A/Gr.B și București Progresu, precum și a unui serviciu Regio între București Progresu și Giurgiu. Precizăm că acest serviciu va fi efectuat de operatorul de transport feroviar de călători S.N.T.F.C. CFR-Călători S.A., cu 7 perechi de trenuri pe zi, conform unui program preliminat. Astfel, ținând cont de faptul că termenul de 01.06.2024 este devansat față de cel luat în considerare, în studiul ARF ce a făcut obiectul proiectului cod SMIS 1398951, prin care s-a stabilit obligația de serviciu public care a stat la baza CSP 2022-2032, ARF a lansat în consultare publică proiectul de Decizie a Președintelui ARF pentru aprobarea încheierii Actelor adiționale nr. 6 pentru perioada 01.01.2024 – 31.12.2024 la contractele de servicii publice aprobate prin HG nr.1453/2022. Totodată, menționăm că, în viitorul apropiat, ARF va demara organizarea unor proceduri competitive între cei 6 operatori români care implementează Contractele de Serviciu Public feroviar, în scopul suplimentării serviciului de transport feroviar, pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu, astfel încât să se ajungă la 19 perechi de trenuri pe zi, în funcție de rezultatele înregistrate și de solicitările primite.” a transmis marți, 21 mai, ARF.
Contractul pentru un nou pod peste Argeș și modernizarea liniei (cu păstrare profil de linie simplă și fără electrificare) între Vidra și Comana (12 kilometri lungime) a fost semnat în 2020 și are o valoare de 590 milioane lei, suplimentat de la 472 milioane , valoarea inițială.

Pentru redeschiderea liniei sunt prevăzute doar lucrări de reparaţii, nu şi dublare sau electrificare, acestea fiind incluse în etapa II-a a proiectului. Cea mai dificilă lucrare de artă este noul pod peste Argeş, lungime totală de 1.131 metri, cu o deschidere centrală de 145 de metri, a doua după cea a Podului de la Cernavodă. „În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia București) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 metri. Prezentul proiect este corelat cu proiectul IPTANA de amenajare a râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie şi alte folosinţe”, arată memoriul pentru acordul de mediu din 2017 care lua în calcul redeschiderea discuţiei despre canalul Bucureşti – Dunăre.

Despre istoria de 155 de ani a primului drum de fier românesc, Economedia a scris aici.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *