Economia Bulgariei pierde peste 500 de milioane de euro anual pentru că țara nu a fost primită și în Schengen terestru, estimează transportatorii

Romania, bulgaria, croația, schengen, vama, migratie, trafic, transport, coada, cozi, blocaj, granita, frontiera, autostrada, transportatori, UE, uniunea europeana, comert liber, tir, tiruri Sursa foto: Daniel MIHAILESCU / AFP

Economia Bulgariei suferă pierderi de sute de milioane de euro în fiecare an din cauza neacceptării în Schengen pe cale terestră. Cozile de camioane la granițe continuă, iar țara plătește între 15% și 18% mai mult pentru bunurile din magazine numai din această cauză, scrie televiziunea publică bulgară, care citează estimări făcute de transportatori.

Mai mult de un miliard de leva (circa 511 milioane de euro) pe an se pierde din cauza faptului că Bulgaria nu este membru cu drepturi depline al spațiului Schengen. La podul peste Dunăre, se așteaptă în medie între 14 și 16 ore pentru a trece frontiera. Uniunea Transportatorilor Internaționali a cerut ca Bulgaria să fie rapid acceptată pe deplin în Schengen și ca pierderile să fie reduse. Iată ce spun șoferii de camioane:

“Pierderile sunt uriașe. Eu plătesc șoferul 100 de euro pe zi și, în timp ce el așteaptă aici astăzi, pierd două sute de  leva. Ca să nu mai vorbim de vehicul. Eu transport adidași, am avut o nemulțumire din partea expeditorilor care ne-au întrebat de ce nu am trecut. Le-am explicat că există internet și puteau să verifice că minim 43 de ore sunt așteptați în parcare. Și atunci te duci, vezi ce camioane sunt și după alte 6 ore treci”.

“Uitați de pierderi, să stai două-trei zile aici, pe căldură, pe frig, e suficient. Te duci undeva și în loc să ajungi acolo în trei sau patru zile, ajungi în cinci sau șase – de două ori mai mult”.

Costul neacceptării Bulgariei în spațiul Schengen terestru este de peste un miliard de leva, arată Uniunea Transportatorilor Internaționali.

“Principalele elemente sunt timpul plătit de șoferi la frontiere, beneficiile pierdute de întreprinderile bulgare și faptul că acestea nu pot funcționa din cauza așteptărilor. Acesta este momentul să menționăm că timpul de așteptare la podul 2 de la Vidin este în medie de 16 ore, ceea ce ucide efectiv o zi de lucru pentru fiecare transportator.”

Decizia va fi una politică și nu va avea loc înainte de formarea noului Parlament European.

“Intrăm în a doua jumătate a anului. Este clar că, pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să existe o nouă Comisie Europeană, așa că termenul realist cred că este spre sfârșitul anului, când țara ar putea deveni, eventual, un membru cu drepturi depline al Schengen, având în vedere că există o activitate bună din partea instituțiilor noastre.”, mai spun reprezentanții Uniunii Transportatorilor.

 

Sursa foto: Daniel MIHAILESCU / AFP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *