Autostrada Transilvania : CNAIR amână pentru 31 mai desemnarea câștigătorului pentru „lotul Meseș”, contract de 8 miliarde lei/10 Mai, termen la CAB pentru contestația WeBuild

Autostrada Viaduct Nădășelu UMB Transilvania octombrie 2023

CNAIR a amânat cu o lună, până pe 31 mai, termenul estimat pentru desemnarea constructorului la contractul pentru ,,Lotul Meseș”, contractul de 8 miliarde lei pentru tronsonul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău de pe Autostrada Transilvania. Amânarea este justificată pentru că, pe 10 mai este termen (primul termen) la Curtea de Apel București pentru contestația WeBuild împotriva Makyol. CNSC a dat dreptate turcilor de la Makyol și a dispus remedierea.

Marți, 30 aprilie era termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului pentru secțiunea de 41 kilometri Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, cel mai mare contract de execuție de până acum. Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție.

„Obiectul contractului îl reprezintă Proiectarea și Execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Salajului – Zalau, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău in lungime de aproximativ 41 km, din care aproximativ 2,8 km de tunel, in conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, arată datele din SEAP.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Noul termen pe care CNAIR l-a transmis SEAP este 31 mai 2024. Dacă la Curtea de Apel București (CAB) se va pronunța o decizie până la finalul lunii mai (un termen sau două termene de judecată), atunci ne putem aștepta la desemnarea câștigătorului la finalul lunii mai.

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz)  a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița –Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești. Makyol este al doilea constructor din România după UMB după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 A13 Sibiu – Făgăraș), iar WeBuild începe lotul de 37 km dintre Tigveni și Cornetu pe A1 Sibiu – Pitești cu termen de 45 luni.

– Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)
– Asocierea TEKFEN-Dogus

TUNELUL MESEȘ 

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Jegoșii analfabeții corupții de la cnair nu va e rușine?
    După 24 de ani sa tot amânați autostrada Cluj Oradea?
    Jegoși ordinari!
    Șpăgari corupți!

  2. Pistol,Grinda și gașca de jegoși ne tot mint cu studii și licitații!
    Și tov Boc se plânge de legile date de el!

  3. Contractul va fi semnat cu Makyol, si restul Wb si Umb nu vrea asta. Pentru asta este asa.

  4. Ce mai tura bura au întrecut de tot măsura ce mai toroboace avem de-a face cu dobitoace
    Timisiolteanu de împuțit se concentrează pe sud Pitești București Ploiești constanta Craiova alea alea scârbă

  5. Unele sectiuni amanate, altele “temporizate” de catre decidentii de la varful Min Transporturilor. Inteleg ca pe Nadaselu-Zimbor-Poarta Salajului bate vantul dupa ce s-a decis la varful Ministerului, peste CNAIR, ca in an electoral e prioritar pentru UMB proiectul din Timisoara – “De ce e liniște pe Autostrada Transilvania. UMB face autostrăzi electorale și cere prelungirea termenelor cu 2 ani!”/ media9.ro din 28.04.2024

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.