Autostrada Sibiu-Pitești : constructorii turci au început organizarea de șantier pentru viaductul de la Boița, startul lucrărilor pe lotul 2/Restricții pentru defrișări pe DN 7 între Câineni și Boița

Valea oltului

A început organizarea de șantier pentru construirea viaductului de 700 de metri de la Boița, practic startul lucrărilor pe lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, a anunțat miercuri, 17 aprilie secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Lotul 2 Boița-Cornetu (31 km.) este cel mai greu lot de autostradă contractat în România, iar asocierea de constructori din Turcia Mapa-Cengiz a primit Autorizația de Construire pentru primul kilometru care include viaductul Boița. Pe aprox. 10 kilometri, între Câineni (Vâlcea) și Boița (jud. Sibiu) vor fi și restricții pentru defișarea arborilor în zonele cu intrări/ieșiri din tunel și viaductele de lângă Olt și versant.

Imagini cu Lucrările la drumurile tehnologice de pe lotul 2 au fost publicate pe Canalul YouTube Radu Ignat :

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

,,Prima secțiune montană a Autostrăzii Sibiu-Pitșeti A 1 pentru care a început efectiv execuția lucrărilor
Am fost pe șantierul Secțiunii 2 : Boița Cornetu a Autostrăzii Sibiu-Pitești, pentru a discuta cu antreprenorul și cu alți responsabili pentru a începe cu dreptul execuția lucrărilor cuprinse în prima Autorizație de Construire aferentă acestui lot, emisă la începutul acestei luni, dar și pentru a continua proiectarea și autorizarea restului secțiunii. Stadiul proiectului pe acest șantier este următorul:
Conform Autorizației de Construire, încep lucrările pe teritoriile localităților Tălmaciu și Boița, între km 13+170 și km 14+150;
– Vor fi executate lucrări de drum, de scurgere a apelor, de consolidare, de relocare rețele de utilități publice, de iluminat public și ITS, dar și lucrări pentru viaductul de la Boița în lungime de circa 700 metri;
A fost finalizată marcarea copacilor care au mai rămas în zonele efectuării studiilor geotehnice, iar în perioada următoare trebuie să înceapă și defrișările acestora;
– Lucrările de defrișare au ajuns la 70% pe teritoriul județului Vâlcea;
– A fost finalizată documentația necesară pentru defrișarea pe teritoriul județului Sibiu;
Continuă studiile geotehnice cu 7 instalații de foraj;
A început realizarea organizării de șantier în zona pentru care a fost emisă AC;
– A început realizarea drumurilor tehnologice de acces in zona autorizată;
Pentru buna desfășurare a acestui proiect, este necesară o strânsă colaborare între CNAIR – Poliția Rutieră – antreprenor – autorități locale, astfel încât, în momentul începerii defrișărilor, restricțiile de trafic care vor fi impuse pe DN 7 să afecteze circulația rutieră cât mai puțin și pe un termen cât mai scurt.” – Ionel Scrioșteanu.
Lotul 2 atribuit asocierii de constructori Mapa-Cengiz este cel mai greu lot de autostradă contractat în România, durata lucrărilor fiind de 50 de luni.

Prezentare stadiu actual secțiunea 2 Sibiu-Pitești :

Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km.)

Antreprenor: Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS;

Durată contract: 68 de luni (18 luni proiectare, 50 de luni execuție);

Valoarea contract: 4,250 miliarde de lei, fără TVA;

Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);

Stadiu actual: Proiectare;

Termen deschidere: 2028.

Coordonatorul de proiect, inginerul Bogdan Alexandru a dat detalii la începutul anului despre lucrările de artă de pe lotul 2 :

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: