Ministerul Transporturilor a emis prima Autorizație de Construire pentru lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, lotul cu o lungime de aproape 31 kilometri dintre Boița și Cornetu. Autorizația de Construire este emisă pentru primul kilometru, de la km. 13 +170 la 14 + 150, zona unde va fi construit viaductul de la Boița cu o lungime de 700 de metri. Lotul 2 atribuit asocierii de constructori Mapa-Cengiz este cel mai greu lot de autostradă contractat în România, durata lucrărilor fiind de 50 de luni.
Autorizația de Construire este emisă pentru o durată de 30 de luni și acoperă lucrări cu o valoare de 182 milioane lei pentru UAT Boița și Tălmaciu.
Începerea lucrărilor pentru viaductul de la Boița a fost anunțată în februarie 2024 și estimată pentru luna mai după cum Economedia a explicat aici.
Prezentare stadiu actual secțiunea 2 Sibiu-Pitești :
Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km.)
Antreprenor: Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS;
Durată contract: 68 de luni (18 luni proiectare, 50 de luni execuție);
Valoarea contract: 4,250 miliarde de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);
Stadiu actual: Proiectare;
Termen deschidere: 2028.
Lotul 3, Cornetu-Tigveni (37 km.)
Proiectul tehnic pentru emiterea Autorizației de Construire (PAC) pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are termen de predare este 15 aprilie 2024, a transmis miercuri, 28 februarie, Compania de Drumuri, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova. Lotul 3 Cornetu – Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung lot de pe A1 Sibiu – Pitești, iar la Poiana va fi construit tunelul de 1.700 de metri (cel mai lung de pe A1). Contractul cu WeBuild a fost semnat pentru 5,3 miliarde lei și 45 de luni execuție.