Autostrada Sibiu-Pitești : constructorul lotului Boița-Cornetu a primit Autorizația de Construire pentru primul kilometru care include viaductul de 700 de metri de la Boița

A 1 Sibiu Boița 15 decembrie

Ministerul Transporturilor a emis prima Autorizație de Construire pentru lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, lotul cu o lungime de aproape 31 kilometri dintre Boița și Cornetu. Autorizația de Construire este emisă pentru primul kilometru, de la km. 13 +170 la 14 + 150, zona unde va fi construit viaductul de la Boița cu o lungime de 700 de metri. Lotul 2 atribuit asocierii de constructori Mapa-Cengiz este cel mai greu lot de autostradă contractat în România, durata lucrărilor fiind de 50 de luni.

Autorizația de Construire este emisă pentru o durată de 30 de luni și acoperă lucrări cu o valoare de 182 milioane lei pentru UAT Boița și Tălmaciu.

Începerea lucrărilor pentru viaductul de la Boița a fost anunțată în februarie 2024 și estimată pentru luna mai după cum Economedia a explicat aici.

Prezentare stadiu actual secțiunea 2 Sibiu-Pitești :

Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km.)

Antreprenor: Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS;

Durată contract: 68 de luni (18 luni proiectare, 50 de luni execuție);

Valoarea contract: 4,250 miliarde de lei, fără TVA;

Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);

Stadiu actual: Proiectare;

Termen deschidere: 2028.




Lotul 3, Cornetu-Tigveni (37 km.)

Proiectul tehnic pentru emiterea Autorizației de Construire (PAC) pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are termen de predare este 15 aprilie 2024, a transmis miercuri, 28 februarie, Compania de Drumuri, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova. Lotul 3 Cornetu – Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung lot de pe A1  Sibiu – Pitești, iar la Poiana va fi construit tunelul de 1.700 de metri (cel mai lung de pe A1). Contractul cu WeBuild a fost semnat pentru 5,3 miliarde lei și 45 de luni execuție.

 

Comentarii

  1. Acest nod unde se despica directia Brasov si directia Pitesti este cu adevarat impresionant prin numarul de bretele, viaducte, intrari si iesiri. Ma intreb daca a fost optimizat, dar acum numai sa se faca 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *