Autostrada Sibiu-Pitești, lotul 2: Încep lucrările la viaductul de 700 de metri de la Boița. 25 000 de copaci din județul Sibiu vor fi tăiați

A 1 Lot 1 viaduct Tălmăcel

Încep lucrările pentru viaductul cu o lungime de 700 de metri de la Boița pe lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, cel mai dificil lot de autostradă din România. Asocierea de constructori din Turcia Mapa-Cengiz începe ,,în scurt timp” lucrările efective pe lotul Boița-Cornetu, lotul de aproape 32 de kilometri în continuarea celor 13 kilometri Sibiu-Boița (lotul 1) pe care PORR (Austria) i-a deschis în decembrie 2022, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Pentru Lotul 2 Ministerul Transporturilor va emite o Autorizație de Construire (Etapa I), iar lucrările vor începe cu viaductul de la Boița, asemănător celui de la Tălmăcel (650 metri lungime și 30 înălțime) de pe lotul 1. Vineri, 16 februarie, șeful directorul CNAIR, Cristian Pistol atenționa că urmează și restricții de circulație între Câineni și Boița pe DN 7 Valea Oltului pentru defrișarea arborilor de pe traseul autostrăzii, după cum Economedia a explicat aici.

De la intrarea în șantier și predarea întregului amplasament, constructorul va avea la dispoziție 50 de luni pentru a realiza cele aproape 60 structuri : 49 viaducte, 7 tuneluri și un ecoduct pentru trecerea animalelor.

,,Secțiunea 2 Boița-Cornetu

se realizează foraje suplimentare pentru studii Geotehnice în zonele accesibile, dar și în zonele recent eliberate în urma defrișării;
pe teritoriul județul Vâlcea, se lucrează în mai multe puncte la defrișarea pădurii scoase din Fondul Forestier;
pe teritoriul județului Sibiu, va începe marcarea copacilor din zonele scoase din Fondul Forestier (aproximativ 25.000 copaci), operațiune ce va fi efectuată, mai întâi, în zonele unde este necesară defrișarea în vederea realizării forajelor geotehnice. În acest sens, ieri a fost semnat contractul cu Ocolul Silvic din zonă de către DRDP Brașov;
pentru primul sector al proiectului, au fost finalizate Proiectul pentru Autorizația de Construire aferent sectorului care cuprinde viaductul de la Boița în lungime de 700 metri, similar celui de la Tălmăcel, și Proiectul Tehnic de Execuție, iar in scurt timp va fi emisă autorizația de construire si vor începe efectiv lucrările
Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a:
31,33 km de autostradă
49 de poduri și viaducte
7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
1 ecoduct în zona localității Lazaret, care avea 210 metri lungime, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN 7″ – Ionel Scrioșteanu.
,,Am început lucrările de defrișare. După lucrările de defrișare vor urma studiile geotehnice și finalizarea proiectării. Am finalizat lucrările pentru descărcarea arheologică, toate avizele pentru autostradă sunt primite, sperăm să vedem lucrări pe tot traseul. Pe lotul 2 avem 7 tuneluri din care cel mai lung, la Câineni, de 1,5 kilometri și 49 de viaducte. Va fi și un ecoduct care va asigura trecerea animalelor peste calea ferată, DN 7 și râul Olt. ” a spus Bogdan Alexandru, reprezentant Mapa-Cengiz.
Randare Lot 2 Mapa-Cengiz :






Comentarii

  1. Să urăm succes asocierii din Turcia și să le dăm credit pentru acest proiect si nu numai!
    Poate nu în 50 de luni, dar sper ca în 2030 Valea Oltului să găzduiască prima autostrada care străbate munții Carpați.
    Le așteptăm și pe celelalte, după cum urmează: A14/DX14 de la Suceava spre Satu Mare, A8 Iași-> Tg. Mureș, A13 Bacău->Brașov->Făgăraș, A3 Râșnov->Comarnic->Ploiești.
    Încercarea de eradicare a corupției în această țară, cumulată cu absorbția fondurilor europene și contractarea unor credite pentru aceste investiții de interes național poate face posibila realizarea proiectelor mai sus menționate.

  2. La 5 ani am traversat cu parintii Valea Oltului, de la Calimanesti la Sibiu, cu trenul 70km pe partea Stanga a Defileului…Acum am 67 de ani, iar dupa Revolutie am crezut ca in 5ani vor fi traversate si Valea Oltului prin Defile dar si Valea Prahovei…Acum ma gindesc daca mai apuc sa le vad realizate…Sunt mihnit si eu si sotia pe puterea Economica a tarii…S-au sacrificat proiecte mari pt. Ajutoare sociale, noi am lucrat in invatamint 47 de ani cu norma dubla, dimineata invatator iar dupa amiaza Profesori Istorie si Romana…!!!???….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *