Constructorul metroului din Cluj, firma turcă Gulermak, a realizat peste 50% din pereții mulați ai puțului de lansare a celor două ”cârtițe” (TBM-uri) din stația Teilor din Florești, după aproape 3 luni de la începerea lucrărilor, relatează Cluj24.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Reprezentanții Gulermak au declarat pentru Cluj24 că prioritatea, în momentul de față, este pregătirea lansării în condiții de maximă siguranță și eficiență a echipamentelor de forare.

”Funcționarea optimă a TBM-urilor presupune operare non-stop, pe un traseu continuu, fără întreruperi.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Așadar, ne concentrăm pe finalizarea proiectării detaliate a stațiilor și pe pregătirea lucrărilor de relocare a rețelelor de utilități de-a lungul traseului metroului — pași esențiali pentru desfășurarea fluentă a etapelor următoare”, au precizat cei de la firma constructoare.

În ceea ce privește puțul de lansare, până în prezent s-au realizat peste 1.300 de metri de pereți mulați, ceea ce reprezintă mai mult de 50% din total.

”Puțul va avea o adâncime de aproximativ 19 metri deasupra radierului, iar platforma de la baza puțului are o suprafață totală de peste 674 metri pătrați, fiind dimensionată astfel încât să permită amplasarea simultană a ambelor TBM-uri și desfășurarea activităților auxiliare necesare procesului de lansare”, au explicat sursele citate.

După finalizarea pereților, următoarea etapă o reprezintă săpătura puțului de lansare și lucrările structurale necesare pregătirii amplasamentului pentru instalarea TBM-urilor.