CNAIR a prelungit cu o lună, până pe 29 aprilie 2024 termenul pentru desemnarea câștigătorului lotului Poarta Sălajului -Zalău-Nușfalău, lotul ,,Meseș” de pe Autostrada Transilvania, cel mai mare contract scos la licitație până acum, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.
După admiterea contestației Makyol, CNAIR stabilise termenul de 29 martie 2024 pentru desemnare.
Pe 23 ianuarie 2024, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor tehnice și a stabilit ulterior termenele de 29 februarie, 29 martie și 29 aprilie pentru evaluarea financiară.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului -Zalău-Nușfalău, lotul ,,Meseș” de pe Autostrada Transilvania va fi semnat ,,probabil, în perioada următoare” a spunea în urmă cu o săptămână, la Palatul Parlamentului, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Singurul lot necontractat dintre Târgu Mureș și Oradea-Borș II (pe lângă viaductele Topa Mică și Nădășelu) are o lungime de 41 km. cu aprox. 3 kilometri lungimea tunelului Meseș și o valoare de aprox. 7,5 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră pe care CNAIR l-a lansat în licitație. Sunt șapte oferte depuse, iar CNAIR menține termenul de 29 martie pentru desemnarea câștigătorului. Semnarea contractului ar fi posibilă în această primăvară doar dacă nu se depun contestații, lucru puțin probabil având în vedere concurența puternică.
,,În perioada următoare, probabil vom semna cel mai mare contract din istoria Ministerului Transporturilor, undeva la 7,5 miliarde lei e vorba de Poarta Sălajului -Nușfalău, pe Autostrada Transilvaniei, istoric, cel mai mare contract pe care îl vom semna care va avea nevoie de resurse umane și resurse materiale. De asemenea, contractelele pentru capetele montane din A 8 vor avea contractele semnate în perioada următoare”- Sorin Grindeanu.
Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine deun an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) ar trebui să înceapă în a doua jumătate a anului lucrările pe lotul 2 Boița –Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești. Makyol este al doilea constructor din România după UMB după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 A13 Sibiu – Făgăraș), iar WeBuild începe lotul de 37 km dintre Tigveni și Cornetu pe A1 Sibiu – Pitești cu termen de 45 luni.
– Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)
– Asocierea TEKFEN-Dogus
TUNELUL MESEȘ
Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.