Constructorul Makyol (Turcia) a câștigat la CNSC contestația depusă împotriva CNAIR care solicitase clarificări suplimentare privind oferta financiară pentru contractul de 8 miliarde lei Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, lotul de 41 km. de pe traseul Autostrăzii Transilvania.  Consiliul Național pentru Soluționarea Contestaților a admis contestația Makyol, prin urmare constructorul nu trebuie să dea mai multe răspunsuri CNAIR care menține (deocamdată) termenul estimat de 29 martie pentru desemnarea câștigătorului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Makyol este al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, cu 68 de kilometri pe toate cele 4 loturi ale secțiunii Sibiu – Făgăraș. Pe 23 ianuarie 2024, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor tehnice urmând ca până la finalul lunii martie (conform termenelor din SEAP, dar care pot fi prelungite) să termine evaluarea financiară.

Potrivit datelor din contestație pe care le-a consultat Economedia, pe 26 ianuarie, în etapa de evaluare financiară, CNAIR a transmis o solicitare către Makyol pentru a justifica prețurile din oferta declarată admisibilă. Deși anonimizată, din contestație se poate înțelege că oferta Makyol ar putea fi semnificativ sub estimarea CNAIR, situație care obligă Autoritatea contractantă să ceară explicații suplimentare așa cum a fost și cazul altor contracte. Makyol arată că a răspuns clar și detaliat solicitării de clarificare, dar că nu recunoaște legalitatea clarificării CNAIR, însă a dat curs acesteia pentru a nu-i fi descalificată oferta.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
Astfel, la peste un an de la lansarea licitației, CNAIR încă nu are un constructor desemnat. Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturior (manadatul Cătălin Drulă) critică întârzierea celui mai mare contract pentru o autostradă licitat în România : ,,Contestație admisă de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) în cadrul licitației de lucrări. Cel mai greu tronson din Autostrada Transilvania are 40km și se află în Sălaj, între Poarta Sălajului, Zalău și Nușfalău. Este inclus în proiect și tunelul Meseș de 3km și încă vreo 7km de poduri și viaducte. Grindeanu a anulat o primă licitație de lucrări în ianuarie 2023. A lansat-o pe a doua, dar încă nu a fost în stare să anunțe un constructor. Și, pe deasupra, zilele trecute CNSC a admis o contestație depusă de o companie turcească, nemulțumită de modul în care Compania de Drumuri i-a evaluat propria ofertă. Așa că mai durează mult și bine până vom avea un constructor. Care va avea la dispoziție nu mai puțin de 6 ani și jumătate să termine autostrada. Cu Sorin Grindeanu la Transporturi, avem șanse mai mari să circulăm prin tunelurile dacice decât prin tunelul Meseș.” Horațiu Cosma.

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine deun an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz)  ar trebui să înceapă în a doua jumătate a anului lucrările pe lotul 2 Boița –Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești. Makyol este al doilea constructor din România după UMB după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 A13 Sibiu – Făgăraș), iar WeBuild începe lotul de 37 km dintre Tigveni și Cornetu pe A1 Sibiu – Pitești cu termen de 45 luni.

– Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)
– Asocierea TEKFEN-Dogus

TUNELUL MESEȘ 

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.