Start pentru lucrările la pasajul de 650 de metri de la Baia Mare – Italsofa. CNAIR finanțează investiția cu 18 milioane de lei, bani din PNRR

pasaj suprateran Italsofa Baia Mare

Asocierea Strabag – ARL Cluj a demarat lucrările pentru construirea pasajului suprateran de la Baia Mare – Italsofa. Contractul cu o valoare de 52 milioane de lei a fost semnat după ce concurentul Freyrom și-a retras contestația de la CNSC, potrivit datelor pe care le-a analizat Economedia în SEAP.

Acest pasaj reprezintă o lucrare importantă pentru Maramureș, întrucât va contribui la fluidizarea traficului rutier de la intrarea, respectiv ieșirea din Municipiul Baia Mare și:
– lucrarea are o lungime de 780 metri din care 650 metri pasajul efectiv;
– termenul de finalizare este de 12 luni
– au început lucrările de organizare de șantier, defrișarea vegetației spontane, amenajarea bretelelor de ocolire dar și lucrări pregătitoare relocării utilităților;
– valoarea estimată a proiectului: 15,4 milioane euro, fără TVA, finanțat din PNRR”, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Pasajul suprateran cu o lungime de 650 de metri care va construit în sudul municipiului Baia Mare la „Italsofa-Groși” va beneficia de finanțare prin PNRR, anunță și Compania de Drumuri care a primit 18 milioane de lei, finanțare din PNRR.

,,COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme si/sau investitii pentru Planul National de Redresare si Rezilienta, au convenit în data de 29.03.2024, încheierea Contractului de Finanțare nr. 52 pentru proiectul Pasaj Italsofa (Baia Mare-Grosi)” în vederea acordării finanțarii prin Planul National de Redresare si Rezilienta,Componenta  4. Transport sustenabil; Reforma R1 – Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră / Investitia I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general al proiectului il reprezinta:

  • asigurarea unei circulații în deplină siguranță și confort;
  • asigurarea scurgerii apelor de pe platforma drumului;
  • desfăşurarea traficului de mic gabarit şi de mare tonaj în condiţii optime; încurajarea dezvoltării economice zonale, dezvoltare bazată pe creşterea turismului şi a investiţiilor la nivel de județ;
  • deplasarea în condiţii normale a posibililor turişti;
  • stabilizarea socială a zonei prin contribuția la reîntoarcerea locuitorilor care au migrat către alte orașe sau zone;posibilitatea de acces în condiții optime a mijloacelor de intervenție rapidă în caz de nevoie (pompieri, ambulanță, poliție etc.), precum și a mijloacelor auto pentru transportul școlar și cel public;
  • reducerea factorilor poluanți de mediu. Valoarea totală a  proiectului este de 77,225,706.83 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 18,318,692.41 lei, cofinantarea nationala reprezinta 46,673,698.29 lei, iar TVA aferent reprezinta 12,233,316.13 lei.” -CNAIR.

Obiectivul general ale proiectului:Proiectul are ca obiect creșterea mobilității pe rețeaua de infrastructură rutieră TEN-T, asigurând creșterea gradului de siguranță rutieră în aria de incidență a orașului Baia Mare, prin scăderea numărului de accidente rutiere și fluidizarea traficului. In prezent intersectia dinte drumul judetean DJ182B si centura Baia Mare se face la nivel, in conditii grele de circulatie. Prin realizarea obiectivului propus se doreste ca in aceasta zona sa creasca numarul si importanta investitiilor atrase si dezvoltarea celor existente, asigurandu-se totodata si furnizarea unor conditii de viata adecvate.

Obiectivele specifice ale proiectului: constau in elaborarea documentatiilor tehnice pentru semnarea contractelor; derularea contractelor si eliminarea punctelor negre/hotspoturi prevazute in analiza cost- beneficiu. Se vor executa urmatoarele lucrari: un pasaj suprateran in lungime de 650 m alcatuit din 11 deschideri (331,05 m) si doua rampe in lungime totala de 318,95 m; amenajarea unui sens giratoriu cu doua benzi de circulatie sub pasajul proiectat; pod pe Varianta de ocolire Baia Mare la km 5+110; pod pe DJ 182B la km 3+870; podet pe DJ 182B la km 3+617.

Valoarea totală a  proiectului este de 15.699.792,00 Euro din care sprijin din partea Uniunii Europene este de 3.724.144,10 Euro, contributia publica nationala este de 9.488.645,49 Euro iar TVA aferent reprezinta 2.487.002,41 Euro.” a transmis CNAIR.

Pasajul Baia Mare – Recea (500 metri lungime) va fi construit de Asocierea Freyrom (Leader), Procons Group, Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L., Integrated Road Solutions SRL, Construcții Erbașu.

Pentru acest pasaj au fost depuse 6 oferte:

1. Ofertant unic : ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ,

2. Asociere : DRUM INSERV (Leader),TEHNODOMUS S.R. L.,CADSIL SRL,

3. Asociere : FREYROM (Leader),PROCONS GROUP,INGINERIE DRUMURI SI PODURI S.R.L.,INTEGRATED ROAD SOLUTIONS SRL,CONSTRUCTII ERBASU,

4. Asociere : CONREP (Leader),SEBI MARC,CONSTRUCT C.D.P. S.R.L.,DIMEX-2000 COMPANY,CONFERIC,CML.RO S.R.L.,

5. Asociere : DACIA FABER S.R.L. (Leader),PRODEXIMP,

6. Asociere : ILGAZ INSAAT TICARET ANONIM SIRKETI (Leader),ILGAZ CONSTRUCTION S.R.L.,

În județul Maramureș, există mai multe proiecte în parteneriat între Consiliul Județean Maramureș și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în valoare de aproximativ un miliard de euro, a amintit secretarul de stat Ionel Scrioșteanu:

Celelalte proiecte aflate în parteneriat sunt:
1️⃣ 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗦𝗮𝘁𝘂 𝗠𝗮𝗿𝗲 – 𝗕𝗮𝗶𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗲: în lungime de 72,51 km, va străbate traseul Satu Mare (DN 19 din Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare) – Botiz – Odoreu – Livada – Medieșu Aurit – Apa – Seini – Pomi – Ardusat – Recea – Tăuții Măgherăuș – Baia Mare (Bd. Independenței) și pentru care e prevăzută execuția a 29 pasaje, 22 poduri, 8 noduri rutiere, 142 podețe, o parcare de scurtă durată, un spațiu de servicii, respectiv un centru de întreținere și coordonare a traficului, au fost finalizate forajele aferente studiului geotehnic si a fost notificata începerea procedurii de mediu;
2️⃣ 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗼𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 𝗕𝗮𝗶𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗲: reprezintă centura orașului în lungime de 36,51 km, cu drumurile de acces incluse, prima etapa de proiectare este la final si urmează sa intre pe circuitul de avizare-aprobare in luna Iulie;
3️⃣ 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗼𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 𝗦𝗶𝗴𝗵𝗲𝘁𝘂 𝗠𝗮𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶𝗲𝗶: centura în lungime de 5.52 km, ce va face legătura cu cele două drumuri naționale care tranzitează orașul (DN18 – legătură cu Vișeu – Borșa – Baia Mare și DN19 – legătură cu Negrești-Oaș – Satu Mare), precum și cu noul pod peste râul Tisa, ce se află în construcție, avizat in CTE si urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici;
4️⃣ 𝗣𝗮𝘀𝗮𝗷 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝘀𝘂𝗽𝗿𝗮𝘁𝗲𝗿𝗮𝗻 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗖𝗹𝘂𝗯𝘂𝗹 𝗩𝗮𝗰𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿: în lungime de 429 metri peste DN1C, va fluidiza traficul rutier din și spre municipiul Baia Mare. De asemenea, se vor reamenaja integral intersecțiile cu Centura Mică Baia Mare – Strada Europa, aici a fost finalizată licitația pentru executia lucrărilor și anunțat câștigătorul, acum câteva zile;
5️⃣ 𝗗𝗲𝘀𝗰𝗮𝗿𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗦𝗮𝘁𝘂 𝗠𝗮𝗿𝗲 – 𝗕𝗮𝗶𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗲 (𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗼𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 𝗕𝗮𝗶𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗲 “𝗺𝗶𝗰𝗮”): reprezintă un drum de legătură la drumul expres, ce cuprinde reabilitarea și lărgirea la patru benzi a străzii Europa până în zona Italsofa, cu continuare pe strada Dumbravei până la intersecția cu DN 18B, a fost avizat in CTE-sigurantă rutiera a CNAIR si este in lucru auditul de siguranta rutiera;
6️⃣ 𝗣𝗼𝗱 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗿𝗮𝘂𝗹 𝗧𝗶𝘀𝗮: presupune construcția unui pod nou peste râul Tisa format din două poduri paralele, câte un pod pentru fiecare sens de mers, dar și a unui Punct de Trecere a Frontierei și drumuri de legătură, proiectul este in execuție iar de câteva zile acestea au demarat inclusiv pe malul ucrainean.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *