Studiu. Angajații care folosesc inteligența artificială sunt mai mulțumiți de relația lor cu munca în comparație cu cei care nu utilizează această tehnologie

inteligenta artificiala, AI, roboti, chatgpt, chabot Photo 129803252 © ProductionPerig | Dreamstime.com

Utilizarea inteligenței artificiale în rândul angajaților cu muncă de birou a crescut la 66% în 2024, față de 38% anul trecut, arată studiul „Work Relationship Index” realizat de HP, bazat pe chestionarea a 15.600 de persoane din 12 țări.

Cei care utilizează AI recunosc beneficiile, inclusiv o relație mai sănătoasă cu munca. Astfel, 73% consideră că AI le ușurează munca, iar 69% își personalizează modul în care folosesc AI pentru a fi mai productivi. Astfel, inteligența artificială ar putea fi un instrument pentru o experiență de lucru mai personalizată. De asemenea, 60% spun că AI joacă un rol-cheie pentru echilibrul dintre viața profesională și cea personală, iar 68% spun că AI le oferă noi oportunități de a se bucura de muncă. În plus, 73% sunt de acord că o mai bună înțelegere a inteligenței artificiale le va facilita avansarea în carieră.

Angajații cu muncă de birou care folosesc AI sunt cu 11 puncte mai mulțumiți de relația lor cu munca decât colegii care nu utilizează AI. Prin urmare, inteligența artificială trebuie să fie pusă la dispoziția angajaților cât mai curând posibil. În plus, 37% dintre cei care nu utilizează inteligența artificială au manifestat teama că ar putea rămâne fără locul de muncă din cauza AI, o creștere de cinci puncte față de anul trecut.

„Știm că așteptările angajatorilor și angajaților au evoluat și credem că tehnologia inteligentă este esențială pentru a răspunde nevoilor forței de muncă de astăzi”, a declarat Enrique Lores, președinte și CEO HP Inc. „Viitorul muncii înseamnă utilizarea puterii AI pentru a crea soluții și experiențe care să susțină dezvoltarea afacerilor și să permită oamenilor să aibă realizări în plan personal și profesional.”

În al doilea an, studiul a continuat să analizeze aspecte ale relației pe care oamenii o au cu munca, inclusiv rolul muncii în viața lor, competențele, abilitățile, instrumentele, spațiile de lucru și așteptările lor de la conducere. Studiul relevă o nevoie universală majoră din partea angajaților: experiențe de lucru personalizate. Cel puțin două treimi și-au exprimat dorința de a avea experiențe de lucru personalizate, inclusiv spații de lucru personalizate, acces la tehnologiile preferate și medii de lucru flexibile.

Aceste experiențe sunt esențiale pentru îmbunătățirea relației cu munca și au implicații pozitive atât pentru angajați, cât și pentru companii. 64% dintre angajați spun că, dacă munca ar fi adaptată nevoilor și dorințelor lor, ar fi mai implicați în a susține dezvoltarea companiei lor. 69% cred că le-ar spori bunăstarea generală. Iar 68% ar fi stimulați să rămână mai mult timp la actualul angajator.

Dorința de personalizare este atât de puternică încât 87% dintre angajați ar fi dispuși să renunțe la o parte din salariu pentru a beneficia de astfel de experiențe. În medie, aceștia ar fi dispuși să renunțe la până la 14% din salariu, iar cei din Generația Z ar renunța la până la 19%.

Studiul din acest an arată că încrederea în top management rămâne un factor esențial pentru o relație de muncă sănătoasă. Totuși, există o discrepanță între recunoașterea importanței abilităților umane (atenție, comunicare, gândire creativă, reziliență, empatie, inteligență emoțională) și încrederea liderilor în capacitatea de a livra conform funcției.

În timp ce peste 90% dintre liderii de business recunosc beneficiile empatiei, doar 44% se simt încrezători în abilitățile lor umane. Doar 28% dintre angajați au parte în mod constant de empatie din partea liderilor de business, deși 78% o apreciază foarte mult.

Cercetarea din acest an a pus în lumină femeile care conduc o afacere. În medie, femeile lider sunt cu 10 puncte mai încrezătoare în abilitățile lor profesionale (tehnice, informatice, de prezentare etc.) și cu 13 puncte mai încrezătoare în abilitățile umane, comparativ cu bărbații lider. În plus, încrederea femeilor în ambele tipuri de competențe a crescut în ultimul an, în timp ce încrederea bărbaților a rămas la același nivel.

HP a comandat un sondaj online gestionat de Edelman Data & Intelligence care s-a desfășurat în perioada 10 mai – 21 iunie 2024, în 12 țări: SUA, Franța, India, Regatul Unit, Germania, Spania, Australia, Japonia, Mexic, Brazilia, Canada și Indonezia. HP a intervievat în total 15.600 de respondenți – 12.000 de angajați cu muncă de birou (1.000 în fiecare țară); 2.400 de factori de decizie în domeniul IT (200 în fiecare țară); 1.200 de lideri de business (100 în fiecare țară).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.