CNAIR, prin Regionala de Drumuri Buzău, a lansat o nouă licitație pentru modernizarea DN 2 C Buzău – Slobozia, un tronson de 48 de kilometri de la Costești (județul Buzău) până la Padina, la limita cu județul Ialomița. Prima licitație pentru care CNAIR primise trei oferte a fost anulată ca urmare a expertizei tehnice a podului peste linia de tren Urziceni – Făurei (parte a Magistralei 700 București-Brăila), dar spre deosebire de prima variantă care propunea reparații capitale la podul de lângă Pogoanele, acum expertiza tehnică din 2024 se referă la „înlocuirea totală a podului”, potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia. Noua procedură de licitație păstrează valoarea estimată de 18 luni (2 luni pentru proiectare și 16 pentru execuție) și suma estimată, 412 milioane de lei (82 milioane de euro).
Este cel mai mare contract de investiții (modernizare) cu fonduri de la Buget pe care îl derulează o Regională a CNAIR (DRDP Buzău) înființată în decembrie 2021 și condusă de inginerul Sorin Robu.
Finanțarea lucrărilor de modernizare este asigurată cu fonduri de la Bugetul de Stat, iar ofertele pot fi depuse până pe 25 octombrie 2024.
În iulie, CNAIR a anulat licitația pentru modernizarea Drumului Național 2 C Buzău-Slobozia, șoseaua care face legătura între DN 2 E 85, viitoarea Autostradă a Moldovei A 7 și Autostrada Soarelui-A 2, conform informațiilor consultate de Economedia. De la Slobozia la Drajna, DN 21 va fi modernizat fiind pe traseul viitorului Drum TransRegio Galați-Călărași.
Anterior, trei constructori au depus oferte pentru modernizarea DN 2 C, respectiv Strabag-Austria (ofertant unic), Drupo Grup (România) și Bedamiro (România).
,,Elaborare Proiect Tehnic, Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor, Asistenta tehnica si Executie lucrari “DN 2C Km 0+000 – Km 48+000”, judetul Buzau si judetul Ialomita – DRDP Buzau/Elaborare Proiect Tehnic, Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor, Asistenta tehnica si Executie lucrari, cu respectarea criteriilor calitative solicitate de Beneficiar. În urma realizării investiției traficul auto pe sectorul de drum studiat se va desfășura în condiții sporite de siguranță și confort, totodată asigurându-se clasa tehnică a drumului, necesară preluării valorilor de trafic actuale și de perspectivă, conducând la: – realizarea/asigurarea unui confort pentru participanții la trafic, – sporirea capacității de circulație prin mărirea fluenței traficului, – eliminarea strangulărilor din fluxul de trafic, – mărirea siguranței circulației, – îmbunătățirea mediului înconjurător prin reducerea noxelor și a poluării fonice.
Expertiza tehnică arată o stare avansată de degradare la mai mult poduri. Printre acestea, podul peste linia de tren Urziceni-Braila pentru care se propune înlocuire.