CNAIR a anulat licitația pentru modernizarea Drumului Național 2 C Buzău-Slobozia

DN 2C

CNAIR a anunțat licitația pentru modernizarea Drumului Național 2 C Buzău-Slobozia, șoseaua care face legătura între DN 2 E 85, viitoarea Autostradă a Moldovei A 7 și Autostrada Soarelui-A 2, conform informațiilor consultate de Economedia. De la Slobozia la Drajna, DN 21 va fi modernizat fiind pe traseul viitoarului Drum TransRegio Galați-Călărași.

„Având în vedere faptul că pe parcursul derulării şi evaluarii procedurii de achiziţie, au intervenit modificări privind expertiza podului de la km 30+709 peste calea ferată, membrii comisiei de evaluare, prin adresa nr. 11404 din 22.04.2024 a decis anularea procedurii de achiziţie conform art. 212 alin. (1) Lit (C) si alin (2) din legea 98/2016”, arată compania de drumuri.

Contractul de modernizare pentru DN 2 C are o durată de 18 luni (2 proiectare și 16 execuție) și 5 ani pentru garanție. Lungimea șoselei pe care se vor face lucrări este de 48 kilometri.

Este cel mai mare contract de investiții (modernizare) cu fonduri de la Buget pe care îl derulează o Regională a CNAIR (DRDP Buzău) înființată în decembrie 2021 și condusă de inginerul Sorin Robu.

Anterior, trei constructori au depus oferte pentru modernizarea DN 2 C, respectiv Strabag-Austria (ofertant unic), Drupo Grup (România) și Bedamiro (România).

,,Elaborare Proiect Tehnic, Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor, Asistenta tehnica si Executie lucrari “DN 2C Km 0+000 – Km 48+000”, judetul Buzau si judetul Ialomita – DRDP Buzau/Elaborare Proiect Tehnic, Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor, Asistenta tehnica si Executie lucrari, cu respectarea criteriilor calitative solicitate de Beneficiar. În urma realizării investiției traficul auto pe sectorul de drum studiat se va desfășura în condiții sporite de siguranță și confort, totodată asigurându-se clasa tehnică a drumului, necesară preluării valorilor de trafic actuale și de perspectivă, conducând la: – realizarea/asigurarea unui confort pentru participanții la trafic, – sporirea capacității de circulație prin mărirea fluenței traficului, – eliminarea strangulărilor din fluxul de trafic, – mărirea siguranței circulației, – îmbunătățirea mediului înconjurător prin reducerea noxelor și a poluării fonice.

Expertiza tehnică arată o stare avansată de degradare la mai mult poduri. Printre acestea, podul peste linia de tren Urziceni-Braila pentru care se propune înlocuire.