Conducerea CNAIR a înființat o nouă regională de drumuri: DRDP Buzău / Sindicatul drumarilor reclamă că s-au găsit bani pentru noile posturi de șefi, nu și pentru salariile muncitorilor

drum expres, craiova pitesti Asfalt pe Drumul Expres Craiova - Piteşti Sursa foto: Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova

Consiliul de Administrație al Companiei de Drumuri a aprobat astăzi înființarea Regionalei de Drumuri Buzău (DRDP Buzău), noua structură urmând să preia șosele din administrarea Regionalelor de Drumuri București, Iași și Constanța. Practic, ședința Consiliului de Administrație condus de Bogdan Pascu a avut doar acest punct pe ordinea de zi. Regionalele de Drumuri și Poduri București și Iași au cea mai lungă rețea rutieră dintre cele șapte regionale CNAIR. Discuțiile despre o nouă regională de drumuri care să preia șosele din zona de Nord a Munteniei respectiv din Sudul Moldovei nu sunt noi, în urmă cu doi ani, CNAIR a fost la un pas să aprobe înființarea DRDP Focșani/Vrancea, cel mai mare susținător al reorganizării fiind „baronul” Marian Oprișan.

Pe de altă parte, înființarea DRDP Buzău este criticată de sindicaliștii din CNAIR care susțin că pentru noile posturi de conducere se găsesc bani, în timp ce conducerea Companiei nu a fost de acord cu majorarea cu 11% a salariilor.

„La solicitarea sindicatului, în urma întâlnirii din 23 decembrie 2021, de a majora salariile pentru angajați cu 11%, conducerea CNAIR a argumentat că nu sunt bani. Astfel, rugăm respectuos conducerea CNAIR și a Ministerului Transporturilor să explice oamenilor cum vor găsi bani pentru înființarea DRDP Buzău, așa cum preconizăm că se va decide în ședința Consiliului de Administrație de astăzi, 30 decembrie 2021. Materialul care va fi prezentat în Consiliul de Administrație nu are justificare, necesitate/ oportunitate. Prin înființarea acestei regionale se vor înființa mai multe posturi de conducere (directori, șefi de servicii, șefi de birouri etc.), adică personal TESA, plătit cu foarte mulți bani. O situație similară a mai avut loc în anul 2019 când se dorea înființarea DRDP Focșani prin ruperea DRDP Iași, Constanța, București. Aceste schimbări nu se justifică!”, a transmis Sindicatul drumarilor Elie Radu.

Eficientizarea CNAIR și operaționalizarea Companiei de Investiții Rutiere (CNIR) sunt angajamente pe care Ministerul Transporturilor le-a asumat prin PNRR. Renegocierea Contractului Colectiv de Muncă al CNAIR care a început în această vară a dus și la dezvăluiri despre privilegiile membrilor de sindicat, despre care Economedia a scris aici.

Asfalt pe Drumul Expres Craiova - Piteşti Sursa foto: Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *