Grindeanu, în vizită pe Autostrada Ploiești-Buzău: Le-am solicitat constructorilor să se mobilizeze mai bine în punctele critice astfel încât primele două loturi să fie deschise la sfârșitul lunii noiembrie

Mădălina Podaru sept. 26, 2024 1 comentarii 1316 vizualizări
Grindeanu pe Autostrada Ploiesti Buzau Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost în vizită joi pe autostrada Ploiești – Buzău.

“Am verificat astăzi stadiul lucrărilor pe Loturile 1 și 2 din Autostrada Ploiești-Buzău (63,25 km), parte a #A7. Le-am solicitat constructorilor să se mobilizeze mai bine în punctele critice (pasajele de la km 7 și km 38), pentru ambele loturi să poată fi deschise la sfârșitul lunii noiembrie!”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Lotul 1 al Autostrăzii Moldovei A7 este construit de Asocierea Pizzarotti – Retter. Termenul inițial de execuție conform contractului trebuia să fie august 2024. Lotul 2 Mizil – Pietroasele din A7 Ploiești – Buzău este construit de asocierea româno – bulgară Coni – Trace.

Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

“În plus, le-am cerut să ia toată măsurile pentru ca Nodul Dumbrava să fie finalizat tot la sfârșitul lui noiembrie, astfel încât să putem face conexiunea între Autostrada A3 (București-Ploiești) și această secțiune a Autostrăzii A7, între Dumbrava și Pietroasele. Până la finalizarea Lotului 3 (Pietroasele-Municipiul Buzău) al Autostrăzii Ploiești-Buzău descărcarea de pe primele două loturi ale acestei autostrăzi se va face la km 47,8, în formulă provizorie, în DN2 și DN1B.”, a mai spus Grindeanu.

Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

În urmă cu două săptămâni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a promis că șoferii vor putea circula integral pe autostradă de la București la Pașcani, pe Autostrada Moldovei A7, la finalului anului viitor. Șansele reale pentru o deschidere integrală sunt însă mici, ținând cont că UMB, care construiește 10 loturi din cele 13 ale A7 până la Pașcani, va trebui să înceapă și lucrările pe lotul Leghin – Tg Neamț de pe Autostrada Unirii A8, finanțat din PNRR, care are șanse să nu se încadreze în termenul limită pentru a primi banii europeni, dar și lucrările pe lotul Margina – Holdea de pe Autostrada A1, singurul lot lipsă pentru o circulație completă pe autostradă de la Sibiu până la Nădlac.

Grindeanu a mai spus tot atunci că toate cele 4 loturi dintre Buzău și Focșani sunt la peste 90% stadiu de execuție. A

Totodată, Lotul 3 va fi dat în circulație în jurul datei de 1 decembrie. „Între Buzău și Focșani, la începutul lunii decembrie, se va circula pe toate cele 4 loturi”, a precizat el.

Între Ploiești și Buzău, două dintre loturi sunt la 90% stadiu fizic și au termen de finalizare în acest an, astfel că perioada da inaugurare va fi similară cu loturile de pe Buzău – Focșani.

„La sfârșitul anului viitor se va circula de la București până la Pașcani pe autostradă și nu am niciun fel de emoții că acest lucru se va întâmpla”, a subliniat Grindeanu.

Referitorul la Lotul 3 Ploiești – Buzău, aflat în urmă cu două săptămâni la un stadiu fizic de execuție de 15-20%, Grindeanu a spus că a existat o întârziere de un an la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

„Este spre 20% (stadiu, n.r.), dar nici nu putea să fie altcumva. Așa cum bine știți, am dat câștigătorul în urmă cu 2 ani, când s-au dat și toate celelalte loturi. 13 loturi sunt de la Ploiești la Pașcani, 12 loturi au fost adjudecate. Al 13-lea, un an de zile cei de la CNSC nu au validat soluția dată de către CNAIR. Și după un an de zile au dat aceeași soluție pe care am dat-o noi în 2022, deci s-a pierdut efectiv un an din cauza acelor domni și doamne de la CNSC, dând aceeași soluție pe care CNAIR a dat-o în 2022. Dacă nu ar fi făcut aceste flick-flack-uri, ar fi fost drum continuu de aici de la Focșani până la Ploiești la sfârșitul anului. CNSC a considerat și nu răspunde în fața nimănui că ei sunt o instituție dincolo de oricine să amâne timp de un an, pe banii europeni, pe nervii românilor, nu îi interesează. În această perioadă s-a început se lucrează din câte știu sunt undeva între 15 și 20%”, a declarat ministrul Transporturilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Incompetentul dar guralivul ministru Grindeanu nu este in stare să înțeleagă că aceste două loturi nu pot fi date în funcțiune la sfârșitul lunii noiembrie deoarece lucrările la poduri , pasaje , podețe etc. sunt mult întârziate . Probabil acestea vor fi date în funcțiune la începutul lui martie 2025 dacă vremea va fi favorabilă.
    In schimb , sunt condiții ca toate loturile intre Buzău și Focșanii să fie date în folosință.
    Și contrar opiniei autorului , am convingerea că la finalul anului 2025 se va circula de la Buzău până la Pașcani pe autostradă. De la Focșani la Pașcani sunt puține lucrări de
    structuri ceea ce va fi un avantaj.
    In rest numai de bine.
    P.S. Grindeanu nu s-a vindecat după epopeea cu Podul de la Brăila cânde ne-a promis termene după termene de dare in circulație. Pentru a evita astfel de situații în viitor , mai bine , domnule Grindeanu vă dați demisia.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.