Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost în vizită joi pe autostrada Ploiești – Buzău.
“Am verificat astăzi stadiul lucrărilor pe Loturile 1 și 2 din Autostrada Ploiești-Buzău (63,25 km), parte a #A7. Le-am solicitat constructorilor să se mobilizeze mai bine în punctele critice (pasajele de la km 7 și km 38), pentru ambele loturi să poată fi deschise la sfârșitul lunii noiembrie!”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
Lotul 1 al Autostrăzii Moldovei A7 este construit de Asocierea Pizzarotti – Retter. Termenul inițial de execuție conform contractului trebuia să fie august 2024. Lotul 2 Mizil – Pietroasele din A7 Ploiești – Buzău este construit de asocierea româno – bulgară Coni – Trace.
“În plus, le-am cerut să ia toată măsurile pentru ca Nodul Dumbrava să fie finalizat tot la sfârșitul lui noiembrie, astfel încât să putem face conexiunea între Autostrada A3 (București-Ploiești) și această secțiune a Autostrăzii A7, între Dumbrava și Pietroasele. Până la finalizarea Lotului 3 (Pietroasele-Municipiul Buzău) al Autostrăzii Ploiești-Buzău descărcarea de pe primele două loturi ale acestei autostrăzi se va face la km 47,8, în formulă provizorie, în DN2 și DN1B.”, a mai spus Grindeanu.
În urmă cu două săptămâni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a promis că șoferii vor putea circula integral pe autostradă de la București la Pașcani, pe Autostrada Moldovei A7, la finalului anului viitor. Șansele reale pentru o deschidere integrală sunt însă mici, ținând cont că UMB, care construiește 10 loturi din cele 13 ale A7 până la Pașcani, va trebui să înceapă și lucrările pe lotul Leghin – Tg Neamț de pe Autostrada Unirii A8, finanțat din PNRR, care are șanse să nu se încadreze în termenul limită pentru a primi banii europeni, dar și lucrările pe lotul Margina – Holdea de pe Autostrada A1, singurul lot lipsă pentru o circulație completă pe autostradă de la Sibiu până la Nădlac.
Grindeanu a mai spus tot atunci că toate cele 4 loturi dintre Buzău și Focșani sunt la peste 90% stadiu de execuție. A
Totodată, Lotul 3 va fi dat în circulație în jurul datei de 1 decembrie. „Între Buzău și Focșani, la începutul lunii decembrie, se va circula pe toate cele 4 loturi”, a precizat el.
Între Ploiești și Buzău, două dintre loturi sunt la 90% stadiu fizic și au termen de finalizare în acest an, astfel că perioada da inaugurare va fi similară cu loturile de pe Buzău – Focșani.
„La sfârșitul anului viitor se va circula de la București până la Pașcani pe autostradă și nu am niciun fel de emoții că acest lucru se va întâmpla”, a subliniat Grindeanu.
Referitorul la Lotul 3 Ploiești – Buzău, aflat în urmă cu două săptămâni la un stadiu fizic de execuție de 15-20%, Grindeanu a spus că a existat o întârziere de un an la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).
„Este spre 20% (stadiu, n.r.), dar nici nu putea să fie altcumva. Așa cum bine știți, am dat câștigătorul în urmă cu 2 ani, când s-au dat și toate celelalte loturi. 13 loturi sunt de la Ploiești la Pașcani, 12 loturi au fost adjudecate. Al 13-lea, un an de zile cei de la CNSC nu au validat soluția dată de către CNAIR. Și după un an de zile au dat aceeași soluție pe care am dat-o noi în 2022, deci s-a pierdut efectiv un an din cauza acelor domni și doamne de la CNSC, dând aceeași soluție pe care CNAIR a dat-o în 2022. Dacă nu ar fi făcut aceste flick-flack-uri, ar fi fost drum continuu de aici de la Focșani până la Ploiești la sfârșitul anului. CNSC a considerat și nu răspunde în fața nimănui că ei sunt o instituție dincolo de oricine să amâne timp de un an, pe banii europeni, pe nervii românilor, nu îi interesează. În această perioadă s-a început se lucrează din câte știu sunt undeva între 15 și 20%”, a declarat ministrul Transporturilor.