PC-coolers, o companie locală cu o experiență de aproximativ 20 de ani pe piețele de IT și gaming, a decis în 2020 să lanseze propriul brand de accesorii și periferice pentru gameri. Așa a apărut marca Aqirys, sub care sunt vândute dispozitive precum tastaturi, carcase de PC, mouse-uri, căști sau scaune.
„Colaborând cu diverse mărci, atât consacrate cât și emergente, am acumulat suficientă experiență pentru a lansa propriul brand, prin care să implementăm tot ce am învățat până acum”, a declarat, pentru Economedia, Bogdan Bistreanu, director general și fondator al PC-coolers.
Dispozitivele nu sunt produse în România. Fiind o firmă mică, nu are capacitatea de a lucra cu matrițe proprii, potrivit lui Bistreanu. „Alegem modele care ne plac, intervenim asupra materialelor folosite, corectăm eventualele defecte de design și, cel mai important, ne punem amprenta asupra hardware-ului utilizat. Suntem mereu conectați la noutățile din piață și încercăm să folosim cele mai recente soluții hardware disponibile. Producția se realizează în China”, a explicat managerul.
Deși au prețuri accesibile, dispozitivele Aqirys includ componente apreciate, precum senzori PixArt în mouse-uri sau contacte de la nume cunoscute, precum Gateron sau Haimu, în tastaturi.
Firma încearcă să fie atentă la nevoile clienților. Aqirys realizează sondaje de opinie, participă la evenimente și interacționează direct cu comunitatea de gaming. „Suntem activi pe paginile de social media, menținând o interacțiune constantă. De ce ar cumpăra [cienții de la noi]? Raportul calitate/accesorii și specificații vs preț este un argument puternic”, crede Bistreanu.
Veniturile afacerii au crescut susținut în ultimii patru ani, de la 500.000 în anul lansării, 2020, la 4 milioane de euro până acum în acest an. Legat de profit, Bistreanu a spus: „Fiind la început, este încă dificil, deoarece cea mai mare parte a câștigurilor se reinvestesc în marketing și dezvoltarea de produse noi.”
Brandul vrea să se extindă la nivel internațional și sunt căutați parteneri externi în state precum Tunisia, Serbia, Muntenegru, Polonia, Olanda și Emiratele Arabe Unite (Dubai).
Echipa responsabilă de dezvoltarea, testarea și marketingul mărcii AQIRYS este formată din aproximativ 10 persoane.
Bistreanu: Accesul la finanțare este esențial pentru creșterea rapidă
Pe segmentul de periferice gaming, cele mai populare produse sunt căștile de gaming, mousepad-urile și, recent, mouse-urile. „În domeniul IT, ne mândrim cu sursele, carcasele și cooler-ele noastre, utilizate de majoritatea integratorilor de sisteme din România. Personal, sunt un mare fan al scaunelor Aqirys”, spune directorul general al PC-coolers.
Unii specialiști și utilizatori au criticat Aqirys pentru faptul că nu are un software/engine unificat pentru toate produsele sale. De exemplu, căștile au software-ul lor, iar mouse-ul vine cu propriul program. Acest lucru se întâmplă tot din cauza resurselor momentan insuficiente. „Fiind o firmă mică, nu ne permitem să avem o soluție software unificată, astfel că apelăm la soluții oferite de producătorii de chip-uri, pe care le personalizăm în limita posibilităților”, explică Bistrițeanu.
Drumul până aici nu a fost ușor pentru Aqirys. „Principala provocare a fost ieșirea din zona de confort, trecerea de la distribuitor la producător”, spune antreprenorul. Lansarea pe piață la începutul anului 2020, în contextul pandemiei, a fost de asemenea dificilă. Totodată, Bistreanu spune că accesul la finanțare este esențial pentru creșterea rapidă, iar un climat economic și politic stabil, atât național cât și internațional, este crucial, potrivit lui. „Suntem încrezători în marca noastră și, dacă reușim să ne extindem internațional, succesul este asigurat”, a adăugat Bistreanu.
Privind spre viitor, firma vrea să își crească exporturile. Finalul de 2024 va aduce lansări de produse noi, inclusiv o categorie nouă: coolere de laptop. „Avem în lucru mai multe tastaturi, căști și mouse-uri noi, pe care sperăm să le aducem în ofertă până la sfârșitul anului sau cel târziu în Q1 2025”, a concluzionat antreprenorul.
Prin campania „Antreprenor cu valoare adăugată”, Economedia promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe antreprenorii români să dezvolte și să vândă produse sub branduri proprii.