Asocierea română de firme UMB deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a fost desemnată câștigător al licitației pentru lotul montan Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) (19 km) de pe Autostrada Unirii A8. Contractul are o valoare de 2,7 miliarde lei. UMB a depus și singura ofertă pentru lotul 2A Ditrău – Grințieș, dar și pentru secțiunea 1C Sărățeni – Joseni, ambele de pe segmentul montan al A8.
„Luni, 20.01.2025, în urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului “Proiectare și Execuție Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț: Secţiunea II: Miercurea Nirajului – Leghin, km 22+000 – km 181+195: Lot 2c: Pipirig – Vânători Neamț (Leghin)”.
Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider) – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o., cu preţul de 2.690.665.509,04 Lei fără TVA”, a transmis Compania de Drumuri.
Durata de proiectare și execuție a contractului este de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Transport 2021-2027.
Trei oferte, de la Danlin, Ozaltin și UMB, au fost depuse la licitația pentru proiectarea și execuția lotului de munte.
Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 kilometri și valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Pe traseu vor fi construite 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,4 kilometri și alte 46 structuri: poduri, pasaje viaducte. Durata contractului este de 4 ani (12 luni proiectare și 36 luni execuție).
Compania Națională de Investiții Rutiere va prelua proiectul odată atribuit contractul. Între timp, CNIR caută supervizori pentru lotul respectiv, Pipirig-Leghin.Licitația pentru serviciile de supervizare are o valoare estimată cuprinsă între 56 și 66 de milioane de lei. Banii vin din Programul european Transport 2021-2027.
Ofertele sunt așteptate până pe 3 februarie și vor fi evaluate după componenta financiară (30 la sută din punctaj) și după mai multe criterii de ordin tehnic. Printre altele, câștigătorul va trebui să asigure supervizarea în perioada de proiectare și de execuție a lucrărilor, verificarea, organizarea și arhivarea documentației, activități de închidere a contractului de lucrări și finalizare a contractului de servicii.
Constructorul băcăuan UMB este singurul care a depus ofertă la licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău – Grințieș de pe secțiunea Târgu Mureș – Târgu Neamț a Autostrăzii Unirii A8. UMB a depus singura ofertă și pentru proiectarea și execuția lotului 1C Sărățeni – Joseni.
Secțiunea de munte Sărățeni – Pipirig de pe Autostrada Unirii A8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi în județele Mureș, Harghita și Neamț. Valoarea totală estimată a celor patru loturi este de circa 4 miliarde de euro. Celelalte două loturi de munte, „capetele”, sunt administrate de Compania de Drumuri (CNAIR) și au deja depuse oferte. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.
Cele patru loturi sunt:
1. Lotul 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km)
2. Lotul 1D Joseni – Ditrău (14,4 km)
3.Lotul 2A Dirău – Grințieș (37,9 km)
4.Lotul 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km)
Pe traseul celor patru loturi din județele Mureș, Harghita și Neamț sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Termenele de realizare sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1C, 2A și 2B, iar pentru Lotul 1D de 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție).