Constructorul băcăuan UMB a depus singura ofertă pentru proiectarea și execuția lotului 1C Sărățeni – Joseni, primul lot al secțiunii montane Sărățeni – Pipirig de pe traseul Autostrăzii Unirii A8, a anunțat luni Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR). Din lungimea totală de 32,4 km ai acestui lot, 16 kilometri reprezintă lungimea pasajelor și a tunelurilor.
Contractul are o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA). Durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor.
Acest lot de autostradă este unul dintre cele mai complexe de până acum, ținând cont că vor fi executate numeroase lucrări de artă: 39 poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte). Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de 16 kilometri, reprezentând 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă, de 32,4 km. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri (pasajul peste DN 13 A și Calea Ferată), iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri. Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice.
Lotul Sărățeni – Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă.
„Asocierea SA&PE Construct SRL (Lider de Asociere/România) – Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL – Euro-Asfalt (Bosnia și Herțegovina) a depus singura ofertă la contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1 C Sărățeni-Joseni de pe traseul secțiunii montane a Autostrăzii Unirii „A8”.
Lotul 1 C Sărățeni – Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita are o lungime de 32,4 kilometri, include 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).
Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aprox. 16 kilometri reprezentând 50 % din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri (pasajul peste DN 13 A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri). Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice. Lotul Sărățeni-Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat”, a transmis CNIR.
Pe acest lot vor fi 11 milioane metri cubi surplus de material excavat. CNIR a impus, prin documentație (Cerințele Beneficiarului) obligativitatea viitorului antreprenor de a pune la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice cu titlu gratuit, cantități de material excavat din surplusul de material, pentru a fi utilizat în cadrul proiectelor locale.
Tot pe acest lot, lungimea totală a benzii pentru vehicule lente (camioane) va fi de 15,2 km.
Secțiunea de munte Sărățeni – Pipirig de pe Autostrada Unirii A8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi în județele Mureș, Harghita și Neamț. Valoarea totală estimată a celor patru loturi este de circa 4 miliarde de euro. Celelalte două loturi de munte, „capetele”, sunt administrate de Compania de Drumuri (CNAIR) și au deja depuse oferte. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.
Cele patru loturi sunt:
1. Lotul 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km)
2. Lotul 1D Joseni – Ditrău (14,4 km)
3.Lotul 2A Dirău – Grințieș (37,9 km)
4.Lotul 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km)
Pe traseul celor patru loturi din județele Mureș, Harghita și Neamț sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Termenele de realizare sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1C, 2A și 2B, iar pentru Lotul 1D de 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție).
Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027)”, a transmis CNIR.
Pentru următoarea secțiune, Târgu Neamț – Iași – Ungheni (89 kilometri), conducerea executivă a CNIR așteaptă aprobarea documentației în Consiliul de Administrație. Documentația pentru lansarea licitațiilor de proiectare și execuție aferentă primelor două loturi dintre Târgu Neamț și Lețcani cu o lungime de 55,6 kilometri a fost transmisă Consiliului de Administrație încă din data de 29 noiembrie 2024.