CNAIR va semna cu proiectantul Consitrans contractul pentru supervizarea lucrărilor pe primul lot al Autostrăzii A0 București Nord, lotul Pizzarotti – Retter, conform datelor Economedia. Marți, 14 mai, Consitrans și-a retras contestația „preventivă” depusă pe 7 mai, pentru că ofertantul concurent, Tecnic Consulting, nu a depus contestație la evaluarea CNAIR (detalii aici).
Contractul de aproximativ 20 milioane lei pentru supervizarea lucrărilor pe lotul Joița (A1 București – Pitești) și DN 1 Corbeanca a fost lansat în licitație în urmă cu peste trei ani (martie 2021), iar în martie 2024 Consitrans și Tecnic Consulting au depus oferte. Contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în toamna 2023 Asocierea Pizzarotti – Retter, iar lucrările efective vor începe în această vară.
Decizia de retragere a contestației, publicată marți, 14 mai, pe site-ul CNSC:
Contractul pentru lotul 1 A0 Nord a fost semnat în septembrie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării (12 luni) a fost dat începând cu octombrie 2023.
Termenul de realizare este de 34 de luni, 12 proiectare și 22 execuție, iar pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov.
Lotul 1 Pizzarotti – Retter de pe A0 Nord se va continua la est cu Lotul 2 UMB deschis la sfârșitul anului trecut (10 din cei 19 km), iar la vest cu Lotul 3 de pe A0 Sud, lotul Aktor care, încă are șanse de finalizare în decembrie 2024.