Aktor a finalizat etapa de sudare a grinzilor la pasajul peste Autostrada A 1 București-Pitești pe lotul 3 al Autostrada București Sud, iar circulația a revenit pe traseul autostrăzii A 1 după devierea pe bretelele laterale. Vineri, 26 aprilie era termenul -limită din avizul IGPR pentru devierea circulației pe bretelele construite la km. 18 în zona Ciorogârla.
,,După finalizare, pasajul peste A1 va cântări peste 540 de tone și va necesita 5 tone de vopsea de protecție, potrivit lui Bogdan Mezei, directorul de proiect al șantierului Aktor de pe L3 A0 Sud.De asemenea, pentru construcție au fost necesari peste 10.000 metri liniari de cordon de sudură, echivalent cu aproape întreaga lungime a plajei din M amaia și Navodari împreună.” -AKTOR
Montarea și sudarea celor șase grinzi a durat aprox. două săptămâni, dar vor mai fi perioade cu devierea circulației pe bretele în timpul etapelor de lucrări la predale, montarea grindă parapet au transmis constructorii.
Constructorul Aktor (Grecia) a ajuns la 63 % execuție pe lotul 3 al Autostrăzii A 0 București Sud, potrivit raportului pe care CNAIR l-a publicat pe 2 aprilie 2024. Este un progres de aprox. 3 % în luna martie, insuficient, însă pentru a garanta finalizarea celor 18 kilometri dintre Bragadiru (DN 6) și Autostrada A 1 București-Pitești la termenul asumat, sfârșit de august, început de septembrie. Pentru finalizarea lotului 3 ar fi nevoie de un progres cuprins între 5 și 7 %/lună. Potrivit raportărilor oficiale, Aktor lucrează cu peste 400 de drumari și 200 de utilaje pe lotul 3.
Directorul CNAIR, Cristian Pistol a anunțat că, până acum, penalizările CNAIR au ajuns la 5 milioane lei, raportat la valoarea contractului de aprox. 900 milioane, iar obiectivul principal nu este de a rezilia contractele, ci de a le finaliza cu recepția lucrărilor : ,,constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor la sfârșitul lunii august 2024. Ce-i drept, am văzut o îmbunătățire în șantier, mă refer la personal și utilaje. Au fost montate și grinzile peste A 1. Mobilizarea este bună, dar trebuie recuperat și timpul pierdut, ceea ce nu s-a întâmplat. Îmi doresc să mențină trendul ascendent și să crească mobilizarea să respecte termenul, august 2024. Sunt la 63 %. Mi-e greu să cred că pot finaliza, dar ce și-au asumat trebuie să respecte. Pot găsi soluții care să îmbunătățească situația în șantier, schimburi suplimentare, doar să dorească. Din punctul meu de vedere se poate circula și pe acest lot până la sfârșitul anului 2024…este un termen realist dacă mobilizarea va fi îmbunătățită. Avem multe solicitări de extensie de la antreprenor, dar majoritatea au fost respinse. Am aplicat și penalități, cumulate fiind la aprox. 5 milioane lei și nu ne vom opri. Nu penalizările sunt soluția, ci ei să se mobilizeze” – Cristian Pistol.
,,În paralel, Aktor lucrează la toate cele 11 structuri, poduri și overpass-uri, montează grinzile metalice și la pasajul CFR, execută ultimele lucrări pentru terasamente, așterne stratul de BSC. Constructorul a început și lucrările de asfaltare. Peste 500 de muncitori și ingineri de toate specializările, cu aproximativ 270 de echipamente și mașini precum: excavatoare, buldozere, macarale grele, betoniere, masini de forat coloane pentru lucrări de fundare, și autocamioane, lucrează non-stop acolo, în peisajul plat din sud-vestul Bucureștiului, pe o fâșie de pământ și pietriș lungă de 18 km, astfel încât să puteți conduce la toamnă pe o autostradă ce va ocoli traficul sufocant din Capitală.
În acest moment, constructorul grec își menține termenul de dare în trafic în septembrie 2024.” a transmis constructorul din Grecia.