Autostrada București Nord : Consitrans a câștigat licitația pentru supervizarea lucrărilor pe lotul Pizzarotti-Retter, dar a depus și contestație la CNSC

A0 Lot 1 Nord

Proiectantul Consitrans a câștigat licitația pentru supervizarea lucrărilor pe primul lot al Autostrăzii A 0 București-Nord (lotul Pizzarotti-Retter), dar a depus contestație la CNSC pentru că oferta i-a fost depunctată. Contractul de aprox. 20 milioane lei pentru supervizarea lucrărilor pe lotul Joița (A1 București-Pitești) și DN 1 Corbeanca a fost lansat în licitație în urmă cu peste trei ani (martie 2021), iar în martie 2024 Consitrans și Tecnic Consulting au depus oferte. Contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în toamna 2023 Asocierea Pizzarotti-Retter, iar lucrările efective vor începe în această vară, dar în cadrul Asocierii sunt divergențe după cum Economedia a explicat aici.

În aprilie, CNAIR a desemnat oferta Consitrans câștigătoare, dar i-a și depunctat oferta. Tecnic Consulting nu a depus contestație la CNSC, prin urmare dacă proiectantul Consitrans retrage contestația se poate semna contractul pentru supervizarea execuției mai repede.

Contestația Consitrans la contractul pentru supervizare pe primul lot al Autostrăzii A 0 București Nord :

Contractul pentru lotul 1 A 0 Nord a fost semnat în septembrie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării (12 luni) a fost dat începând cu octombrie 2023.

Termenul de realizare este de 34 de luni, 12 proiectare și 22 execuție, iar pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov.

Lotul 1 Pizzarotti-Retter de pe A 0 Nord se va continua la est cu Lotul 2 UMB deschis la sfârșitul anului trecut (10 din cei 19 km.), iar la vest cu Lotul 3 de pe A 0 Sud, lotul Aktor care, încă are șanse de finalizare în decembrie 2024.