Compania de Drumuri a trimis constructorului Pizzarotti (Italia) o notificare de întârziere pentru șantierul primului lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău, a anunțat miercuri șeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Miercuri, la Ministerul Transporturilor, au fost semnate contractele de execuție pentru Autostrada Bacău – Pașcani, iar Pistol a anunțat că nu este mulțumit de progresul de șantier pe lotul de 21 de kilometri Ploiești (Dumbrava) – Mizil, un tronson pe care Asocierea Pizzarotti – Retter este la doar 5,8%, deși ar fi trebuit să ajungă la 9-10%, conform graficului estimat.
Termenul contractual este mai 2024, finanțarea fiind asigurată prin PNRR. Pistol a anunțat și convocarea unei ședințe pentru monitorizarea lucrărilor.
„Chiar astăzi este o ședință de comandament pe acest lot, o ședință dedicată lotului 1, exact pe acest lot, o ședință la care participă colegii noștri de la implementare și de la directția tehnică, tocmai pentru a închide acele lucruri pe care nu le aveau clare antreprenorii, pe de altă parte trebuie să ținem cont că acest lot a fost semnat cu o întârziere față de lotul 2 (n.r Mizil – Pietroasele, 28 km, la peste 10%, unde lucrează asocierea bulagaro-română Trace-Coni), pe de altă parte ei au fost notificați pentru ritm scăzut. Deci noi primele măsuri contractuale deja le-am luat. Asta înseamnă că lucrurile nu sunt urmărite și nu se iau măsuri pentru fiecare lucrare în parte”, a explicat Pistol.
Situația pe cele două șantiere:
Pentru Lotul 1, Ploiești – Mizil (21 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 22 august. Primele două luni sunt alocate lucrărilor pregătitoare, deminare, descărcări arheologice, încă nefinalizate (despre descoperirile arheologice detalii aici).
Pentru Lotul 2, Mizil- – Pietroasele (28 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în 7 iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 11 august (detalii aici).