Autostrada Moldovei: 250 de drumari și 180 de utilaje lucrează pe lotul de mijloc al Autostrăzii Ploiești – Buzău care a ajuns la 11% execuție. Diferență semnificativă față de lotul 1 unde lucrează asocierea Pizzarotti – Retter

Ploiești -Buzău

Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău unde lucrează asocierea bulgaro-română Trace – Coni a ajuns la 11% stadiu fizic de execuție, pe șantier fiind mobilizați 250 de drumari cu 180 de utilaje, a anunțat managerul de proiect din partea constructorului, Sorin Scarlat, fost director general al Companiei de Drumuri. Lotul 2 include 20 de poduri și pasaje și are termen de finalizare aprilie 2024.

Este primul șantier de autostradă din România pe care lucrează un constructor din Bulgaria (firma Trace), cu portofoliu bogat de proiecte la sudul Dunării. Lotul 2, Mizil – Pietroasele, are o lungime de 28 de kilometri și termen de 20 de luni pe care constructorul s-a angajat să-l respecte.

„Lotul 2 străbate două unități teritoriale administrative, județul Prahova și județul Buzău. Ca proiect de autostradă este relativ ușor, nu prezintă forme de relief care să întâmpine probleme în desfășurarea lucrărilor. Este o lucrare pe care asocierea de firme Trace – Bulgaria și Coni – România s-a angajat ca în termen de 20 de luni de la primirea ordinului de începere a lucrărilor să fie pusă în funcțiune, adică recepția la terminare. Contractul a fost semnat în 7 iulie 2022, iar în 11 august antreprenorul a primit ordinul de începere, iar de la această dată curg cele 20 de luni calendaristice în care asocierea trebuie să arate că poate să ducă la bun sfârșit acest proiect. Cele două firme asociate, au capacitatea tehnică, umană și financiară să ducă la bun sfârșit proiectul. În momentul de față, la începutul anului 2023 sunt mobilizați pe teren aprox. 250 de persoane și 180 de utilaje care desfășoară diferite tipuri de activități”, a declarat Scarlat într-un podcast realizat de inginerul Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, și activistul civic din Iași, Irinel Bucur.

Lotul 1, Ploiești (Dumbrava) – Mizil cu o lungime de 21 km pe care lucrează Asocierea Pizzarotti – Retter Management (Italia – România) este la aproximativ 4% stadiu fizic de realizare, deși ordinele pentru intrarea constructorilor în șantier s-a făcut în ambele situații în august 2022. Pentru lotul 3, Pietroasele – Buzău (14 km), miercuri, 25 ianuarie, Curtea de Apel București ar putea anunța decizia la contestația Danlin (detalii aici).

CNAIR nu a actualizat, însă, rapoartele de progres care arată doar 1,5% pentru lotul 1, respectiv 7,5% pe Lotul 2.

O filmare din dronă a șantierului de pe Lotul 2 a fost publicată pe Canalul YouTube Infrastructure and Machinery:




Comentarii

  1. Având în traditie nerealizari de autostrada CNAIR va fi bucuroasă ca ciotul de mijloc sa fie realizat.
    La termen!
    😶
    Unde lucrează Pizzaroti nu poate sa fie decat intarzieri iar in lotul neatribuit se va deschide santier la anul!
    🙃
    Poate sa faca Umbrarescu de la Buzau la Siret daca nu poti ajunge pe autostrada de la Buzau la Dumvrava e doar cu numele A7!
    😵

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *