Autostrada Ploiești – Buzău: Curtea de Apel București a amânat pentru 25 ianuarie decizia care poate debloca lotul lipsă. Constructorul Danlin din județul Neamț are patru contestații pentru Autostrada Moldovei

Ploiești -Buzău

Curtea de Apel București a amânat pentru 25 ianuarie decizia care poate debloca situația lotului 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, un lot-cheie în lipsa căruia nu se poate face trecerea de pe șantierele Pizzarotti – Retter și Trace – Coni (49 km) pe cel puțin 180 de kilometri, loturile contractate cu UMB între Buzău, Focșani și Bacău (n.r. UMB a câștigat și cele trei loturi dintre Bacău și Pașcani, dar Danlin a depus contestații la CNSC).

Lotul 3 Pietroasele – Buzău are o lungime de 14 kilometri, iar la un an și jumătate de la lansarea licitației pentru execuție este la a doua „trecere” pe la Curtea de Apel: prima, a fost la desemnarea Selina – Trameco, iar acum la contestația Danlin XXL împotriva turcilor de la Nurol.

Decizia CAB: „Ora estimata: 10:00. Complet: 8-Completul 3 recurs achiziţii publice. Tip solutie: Amână pronunţarea
Solutia pe scurt: Amână pronunţarea la data de 25.01.2023 pentru când pronunţarea se va face prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Pronunţată azi, 19.01.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Încheiere – Amânare iniţială a pronunţării 19.01.2023”.

Dacă judecătorii Curții de Apel București resping contestația Danlin, atunci contractul ar putea fi semnat cu Nurol, constructor care ar putea inaugura primul lot de autostradă din 2023, tronsonul dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău pe Autostrada Transilvania, un lot de 14 km, acum la aproape 70% stadiu fizic.

„Am desemnat astăzi un nou câștigător pentru construcția Lotului 3 al Autostrăzii Ploiești-Buzău (13,9 km) ! Lotul Pietroasele-Municipiul Buzău a fost atribuit Asocierii de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (LIDER DE ASOCIERE) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. la valoarea de 1,093 miliarde de lei (fără TVA), după finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor ( în conformitate cu dispozițiile CNSC și ale Curții de Apel București). Dacă nu vor fi depuse contestații, vom putea semna contractul finanțat prin PNRR peste 10 zile. După semnarea contractului pentru acest lot care face parte din A7, lucrările care includ 8 poduri și un pasaj (1,26 km), trebuie finalizate în 20 de luni”, transmitea Cristian Pistol, șeful CNAIR, în octombrie 2022.

Pe Lotul 1 Ploiești – Buzău, Pizzarotti – Retter a ajuns la aproximativ 4%, în timp ce pe lotul 2 Trace – Coni se îndreaptă spre 10%, constructorii intrând în șantier în august 2022. Pentru lotul UMB de la Buzău, autorizația a fost emisă de-abia în decembrie, dar nu este exclus ca lotul de 4,6 kilometri să fie terminat la sfârșitul anului, înainte de termen.

Comentarii

  1. Trebuie NEAPĂRAT exclus din viața politică acest “vierme de pod” (Arsene), în umbra căruia se ascunde acestă fantomă Danlin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *