Statul nu ține pasul cu Umbrărescu pe Autostrada Buzău – Focșani. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru lotul 1 la trei luni de la semnarea contractului de execuție

Autostrada București Nord Lot 2 UMB asfaltare

Ministerul Transporturilor a eliberat luni Autorizația de Construire (AC) pentru lotul 1 al Autostrăzii Buzău – Focșani, tronson de 4,6 kilometri la trei luni de la semnarea contractului cu UMB. Dintr-o eroare, în prima versiune a articolului, Economedia a transmis că UMB lucrează deja pe loturile 1 și 4, deși constructorul a intrat în șantier doar pe lotul 4 la Focșani. Contractele pentru loturile 1 și 4 ale Autostrăzii Buzău – Focșani au fost semnate la începutul lunii septembrie cu cel mai puternic drumar din România, însă procedurile pentru exproprieri și autorizații nu erau finalizate, contractul de finanțare pentru această secțiune de autostradă inclusă în PNRR fiind semnat tot în toamnă, după cum explica în septembrie șeful CNAIR Cristian Pistol.

„Acest proiect este finanțat din Planul Național pentru Redresare și Reziliență -PNRR, Planul de-abia a fost aprobat de Guvern, s-a emis de-abia acum, ținând cont că am avut nevoie de finanțare Hotărârea de Guvern cu traseul pentru exproprieri, potrivit legii în zilele următoare după ce se consemnează banii vom da decizia pentru expropriere urmând ca apoi, cu proiectul tehnic care este făcut să obținem Autorizația de Construire. Probabil că mai durează o lună-două”, spune Pistol.

Spre deosebire de situația loturilor 1 și 4 de pe secțiunea Buzău – Focșani, Ministerul Transporturilor a emis Autorizațiile de Construire pe loturile de mijloc (2 și 3) înainte de semnarea contractelor cu UMB, întârzierea fiind cauzată de contestația Tekfen.

Loturile de la capetele secțiunii Buzău – Focșani sunt contracte de execuție, FIDIC ROȘU, deci direct cu intrare în șantier a constructorului. Tronsonul 1 (Buzău – Vadu Pașii) are o lungime de 4,6 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 689,28 milioane de lei (fără TVA). Tronsonul 4 (Mândrești Munteni – Focșani Nord) are o lungime de 10,94 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 763,72 milioane de lei (fără TVA).

Pentru Lotul 1, lucrările se desfășoară pe teritoriul administrativ al municipiului Buzău și al comunei Vadu Pașii. Valoarea lucrărilor autorizate este de 733 de milioane de lei cu o durată de 20 de luni.

Comentarii

  1. Și atunci, ne mai mirăm că nu nu vor în Shengen. Ce stat este acesta. Un om de acțiune și de bună credință a băgat lemne pe foc, în timp ce “statul mafiot român” (am proprietatea termenilor) se scarpină în cur și își miroase degetul . Vezi că… au un termen de nuș-ce câte zile să dea o semnătură. Mă lași ? Parcă ar face drumuri în rusia lui putin. Atât de încrâncenați sunt. Nu mai este nimic de zis și făcut. “N-ai cu cine mă, n-ai cu cine. Ce vrei mă…niste, tărani”.
    Sănătate și sărbători fericite, dragilor !
    P.S. Numele proprii scrise intenționat cu literă mică.

  2. MT si CNAIR sunt doua institutii parazite, incapabile sa-şi faca treaba si blocheaza activitaea drumarilor sa-si faca treaba.
    Sa termine autostrazile la timp.
    Si prin prostia lor aceste fantome ale statului roman nu sunt capabile sa deblocheze lucrarile lucrarile atunci cand tot ei o creeaza.
    Situatia e identica cu admiterea in spatiul Schengen.
    Vinovatii fara vina!😵
    Vor in continuare la butoane!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *