Constructorul român UMB încă nu poate începe lucrările pe loturile de la ,,capetele” autostrăzii Buzău -Focșani pentru că Ministerul Transporturilor nu a finalizat exproprierile și nici nu a emis Autorizația de Construire, document necesar emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL)
Deși contractele de execuție au fost semnate în urmă cu mai bine de două săptămâni, UMB trebuie să mai aștepte o lună, cel mult două, pentru intrarea efectivă în șantier, potrivit șefului Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Spre deosebire de contractele pentru primele două loturi ale autostrăzii Ploiești-Buzău unde contractele au fost semnate în vară și tot atunci au început și lucrările pregătitoare ( deminare, decopertare, descărcare arheologică), în cazul loturilor 1 și 4 ale Autostrăzii Buzău-Focșani contractul de finanțare prin PNRR s-a semnat de-abia în septembrie, iar în urmă cu o săptămână s-a aprobat Hotărârea de Guvern pentru exproprieri pe traseul Buzău-Focșani.
,,Acest proiect este finanțat din Planul Național pentru Redresare și Reziliență -PNRR, Planul de-abia a fost aprobat de Guvern, s-a emis de-abia acum, ținând cont că am avut nevoie de finanțare Hotărârea de Guvern cu traseul pentru exproprieri, potrivit legii în zilele următoare după ce se consemnează banii vom da decizia pentru expropriere urmând ca apoi, cu proiectul tehnic care este făcut să obținem Autorizația de Construire. Probabil că mai durează o lună-două ” a explicat Pistol.
CNAIR a semnat cu UMB contractele pentru loturile 1 și 4, iar pentru loturile de mijloc ale Autostrăzii Buzău-Focșani a desemnat câștigător aceleași constructor pe 19 septembrie, contractele urmând să fie semnate doar dacă nu se depun contestații. Pentru secțiunile Bacău-Pașcani respectiv Focșani -Bacău CNAIR anunță candidaturile miercuri și joi (detalii aici).