Joi, 11 august, încep lucrările pentru execuția lotului de mijloc al Autostrăzii Moldovei A7, primul lot care intră în șantier din cele 13 loturi ale întregii autostrăzi Ploiești – Pașcani. Lotul 2 Mizil – Pietroasele are o lungime de 28 de kilometri și va fi construit de o asociere de firme din Bulgaria și România, TRACE-CONI. Termenul de execuție este de 20 de luni și poate fi respectat cu o mobilizare foarte bună a liderului de proiect, TRACE-Bulgaria, un constructor cu portofoliu bogat pentru infrastructura rutieră de la sudul Dunării, dar și în afara Bulgariei. Pe 22 august încep lucrările și pe primul lot, Ploiești – Mizil (20 km), contract câștigat de Pizzarotti.
Începerea lucrărilor, joi, 11 august, înseamnă organizarea de șantier, lucrări de deminare și descărcare arheologică, o etapă care ar urma să dureze cel mult două luni, deci 10% din durata întregului proiect după care poate începe execuția efectivă a autostrăzii.
La predarea amplasamentului, din partea Ministerului Transporturilor au fost prezenți Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Sorin Grindeanu. Ionel Scrioșteanu a avansat un termen pentru finalizarea întregii autostrăzi: 2025.
„Am ținut să fiu prezent astăzi la predarea primului amplasament al Autostrăzii Moldovei A7 către antreprenorii care au câștigat licitația, pentru că este foarte important ca acest șantier să înceapă și, mai ales, să decurgă bine. Am convingerea că în anul 2025 vom circula pe toți cei 314 km ai Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani, cu un an mai devreme decât termenul asumat în PNRR.
Este vorba despre începerea perioadei de execuție a lucrărilor pentru Autostrada Moldovei A7, respectiv pe șantierul Lotului 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău.
Lotul 2 este cuprins între Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) și are o lungime de 28,35 km.
Constructorul este Asocierea de constructori români și bulgari, SC CONI SRL – TRACE GROUP, iar termenul de execuție este de 20 luni de la data începerii. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 luni”, potrivit lui.
Constructorul CONI, la primul contract pentru o autostradă
Constructorul CONI este la primul contract pentru o autostradă în România. CONI SRL este o firmă înregistrată în Prahova „abonată“ la contracte de lucrări publice cu autoritățile locale, mai ales în mandatul baronului Mircea Cosma. Pagina oficială a companiei menționează în portofoliu doar lucrări minore de modernizări, reparații și întreținere de străzi, nicidecum un proiect de anvergura unui lot de autostradă de 28,3 km și 20 de poduri și pasaje. Constructorul TRACE din Bulgaria a construit Autostrada Tracia și Autostrada Hemus.
Valoarea contractului semnat pe 7 iunie este de 1,2 miliarde lei, finanțare din PNRR. Asocierea româno-bulgară este la primul contract pentru o autostradă în România, a transmis ministrul Grindeanu.
„A fost emis Ordinul de Începere pentru construirea primilor 28,35 de kilometri ai A7 (secțiunea din Muntenia)! Asocierea româno-bulgară SC CONI SRL-TRACE GROUP HOLD are la dispoziție 20 de luni și peste 1,24 de miliarde de lei (fără TVA) pentru a construi acest lot, care include 20 de poduri. Lotul Mizil-Pietroasele este primul din cele 13 loturi ale A7 (Autostrada Moldova) care vor fi construite între Ploiești și Pașcani (320 km) prin finanțare asigurată din PNRR”, a anunțat Grindeanu.
Cum a obținut Drulă finanțarea autostrăzii prin PNRR
Autostrada A7 Ploiești – Pașcani a fost inclusă în PNRR după ce fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a insistat pe lângă oficialii Comisiei Europene explicând că DN 2 București – Bacău – Suceava este cea mai periculoasă șosea din țară, iar pentru a răspunde cerințelor de mediu (componenta verde) șoseaua de mare viteză va avea stații de încărcare pentru mașini electrice și perdele forestiere.