Ministerul Transporturilor a emis Autorizațiile de Construire pentru loturile 2, 3 și 4 ale Autostrăzii Buzău – Focșani, pe loturile de la capete UMB fiind deja în șantier, iar pentru loturile de mijloc, CNSC a admis contestațiile Tekfen, cu largul concurs al CNAIR (detalii aici).
Autorizația pentru Lotul 2 (31 kilometri) Vadu Pașii – Râmnicu Sărat este emisă pentru lucrări cu o valoare de 1,37 miliarde lei și cuprinde 12 poduri și un nod rutier la intersecția cu DN 22 Râmnicu Sărat, pentru lotul 3, Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni (36 km). Ministerul a autorizat lucrări de 1,5 miliarde lei pentru 17 poduri/pasaje și 2 noduri rutiere, iar pentru lotul 4 „Cocoașa” Focșani (11 km) UMB a primit autorizație completă pentru lucrări de 800 de milioane lei. Pe lotul 4 sunt 6 poduri/pasaje și două noduri rutiere. Urmează să fie emisă autorizația și pentru lotul 1 de la Buzău (5 km), unde UMB lucrează din toamnă.
În septembrie, șeful CNAIR, Cristian Pistol, întrebat de ce întârzie emiterea autorizațiilor pe loturile deja contractate, explica situația prin procedura de finanțare a PNRR. „Acest proiect este finanțat din Planul Național pentru Redresare și Reziliență -PNRR, Planul de-abia a fost aprobat de Guvern, s-a emis de-abia acum, ținând cont că am avut nevoie de finanțare Hotărârea de Guvern cu traseul pentru exproprieri, potrivit legii în zilele următoare după ce se consemnează banii vom da decizia pentru expropriere urmând ca apoi, cu proiectul tehnic care este făcut să obținem Autorizația de Construire. Probabil că mai durează o lună-două”, a explicat în septembrie Pistol.