Autostrada Buzău-Focșani : semnarea contractelor cu UMB pentru loturile de mijloc se amână cu câteva luni din cauza comisiei de evaluare a CNAIR. Greșelile semnalate de CNSC

A 7 Buzău - Focşani Captură Video CNAIR

Semnarea contractelor pentru loturile 2 și 3 (loturile de mijloc) ale Autostrăzii Buzău-Focșani se amână cu câteva luni bune din cauza superficialității comisiei de evaluare din CNAIR, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul Cătălin Drulă. Secțiunea Buzău-Focșani este singurul segment al Autostrăzii Moldovei A 7 care include patru loturi, pe cele de la capete, la Buzău și Focșani, UMB fiind deja în șantier, însă pe loturile grele, de mijloc (67 km.) CNSC a admis două contestații ale turcilor de la Tekfen.

Horațiu Cosma, membru USR a analizat decizia CNSC cu privire la loturile 2 și 3 și spune că, în cadrul CNAIR s-au făcut erori nepermise : ,,Compania de Drumuri a dat de gard cu evaluarea ofertelor pe Autostradă A7 Buzău – Focșani. Semnarea contractelor de execuție pe tronsoanele 2 și 3 se amână cu luni bune. O spune Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor CNSC în contestațiile admise zilele trecute pentru cele 2 tronsoane, prin care a obligat CNAIR să reevalueze corect și profesionist ofertele depuse la licitație. Printre criticile aduse de Consiliu evaluării ofertelor de către Compania de Drumuri se numără următoarele:

a uitat să ceară ofertantului câștigător documente prevăzute de lege (anexe cu domeniul de certificare ISO al unui asociat);
a evaluat superficial o serie de modificări aduse de câștigător documentelor ofertei prin clarificările finale (coloane noi introduse în graficul Gantt privind programul de lucrări);
nu a evaluat impactul propunerii ofertantului câștigător pentru o locație pentru organizarea de șantier diferită de cele prevăzute în acordul de mediu, nu a stabilit dacă e necesară o revizuire a acordului de mediu și nu a verificat dacă această eventuală nouă procedură de mediu se încadrează în termenele asumate de ofertant;
nu a analizat serios dacă anumite modificări de prețuri și cantități ale câștigătorului la clarificări sunt sau nu minore.
Dacă cei din CNAIR și-ar fi făcut treaba bine, astăzi contractele de lucrări ar fi putut fi semnate, așa cum s-a întâmplat în septembrie pe loturile 1 și 4 (centurile Buzău și Focșani). Politrucii incompetenți girați de Sorin Grindeanu și de coaliția PSD-PNL la butoanele Companiei de Drumuri au semnat contractele de lucrări pentru doar 25% din A7 Ploiești – Pașcani și se îndreaptă cu pași rapizi spre pierderea fondurilor europene din PNRR.”

„Admite contestația in parte si dispune remedierea”, arată soluția CNSC publicată marți, 8 noiembrie.

Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22.

Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna. Pentru ambele loturi durata de execuție este de 26 de luni.

UMB a câștigat și cele trei loturi ale Autostrăzii Focșani-Bacău, iar pentru Bacău-Pașcani concurează și cu firme din Ucraina.

Despre gafele CNAIR privind Autostrada Sibiu-Făgăraș, Economedia a scris aici.

 

Captură Video CNAIR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *