Semnarea contractelor pentru loturile 2 și 3 (loturile de mijloc) ale Autostrăzii Buzău-Focșani se amână cu câteva luni bune din cauza superficialității comisiei de evaluare din CNAIR, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul Cătălin Drulă. Secțiunea Buzău-Focșani este singurul segment al Autostrăzii Moldovei A 7 care include patru loturi, pe cele de la capete, la Buzău și Focșani, UMB fiind deja în șantier, însă pe loturile grele, de mijloc (67 km.) CNSC a admis două contestații ale turcilor de la Tekfen.
Horațiu Cosma, membru USR a analizat decizia CNSC cu privire la loturile 2 și 3 și spune că, în cadrul CNAIR s-au făcut erori nepermise : ,,Compania de Drumuri a dat de gard cu evaluarea ofertelor pe Autostradă A7 Buzău – Focșani. Semnarea contractelor de execuție pe tronsoanele 2 și 3 se amână cu luni bune. O spune Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor CNSC în contestațiile admise zilele trecute pentru cele 2 tronsoane, prin care a obligat CNAIR să reevalueze corect și profesionist ofertele depuse la licitație. Printre criticile aduse de Consiliu evaluării ofertelor de către Compania de Drumuri se numără următoarele:
„Admite contestația in parte si dispune remedierea”, arată soluția CNSC publicată marți, 8 noiembrie.
Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22.
Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna. Pentru ambele loturi durata de execuție este de 26 de luni.
Despre gafele CNAIR privind Autostrada Sibiu-Făgăraș, Economedia a scris aici.