Lotul 4 al Autostrăzii Buzău-Focșani prinde contur la scurt timp de la intrarea UMB în șantier, potrivit Asociației Pro Infrastructură care a publicat cea mai recentă filmare din dronă. Lotul Mândrești Munteni-Focșani Nord are aproape 10 kilometri și a fost proiectat cu o ocolire a municipiului Focșani pe latura de Est, deviere căreia i s-a spus ,,cocoașa” de la Focșani. Contractul de execuție (Fidic Roșu, doar execuție) a fost semnat la începutul lunii septembrie, iar la scurt timp a intrat în teren, deocamdată pentru lucrări pregătitoare neavând emis ordinul pentru începerea execuției. Dacă CNSC respinge contestațiile turcilor de la Tekfen pentru loturile de mijloc, atunci UMB va lucra ,,cap-coadă” pe Autostrada Buzău-Focșani și este în cărți să continue până la Pașcani.
,,Minunea cocoșată de la Focșani prinde formă. Constructorul, UMB, a început în forță lucrul la terasamente pe cei 10,94 kilometri ai tronsonului dintre DN2 Buzău-Focșani și DN23 Focșani-Brăila. Celebra cocoașă vrânceană va funcționa ca o centură a orașului și va fi prelungită pe nord cu un drum de legătură de aproximativ 4 km până în DN2D Focșani-Târgu Secuiesc. Pe acest proiect s-au aliniat toate planetele: licitația a fost lansată în 04.02.2022 și, după anunțarea câștigătorului în 04.08.2022, nu s-au depus deloc contestații, iar contractul a fost semnat cu UMB în 06.09.2022 pe aproape 764 milioane lei fără TVA. Sunt rarisime licitațiile CNAIR care se încheie în mai puțin de un an de zile, fără contestații. Antreprenorul are termen de execuție 20 de luni și are toate șansele să îl respecte dacă va continua în acest ritm.” a transmis Asociația Pro Infrastructură.