Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) urmează să anunțe decizia la contestația Tekfen pentru loturile de mijloc ale Autostrăzii Buzău – Focșani. Contestațiile au fost depuse la CNSC pe 30 septembrie, iar termenul de soluționare este de 30 de zile, așadar decizia este așteptată cât de curând, mai ales că din 20 octombrie se tot depun concluzii scrise și completări. Joi, 27 octombrie au fost depuse ultimele documente din partea Companiei de Drumuri, potrivit portalului CNSC.
Dacă CNSC respinge ambele contestații, atunci UMB va lucra de luna viitoare pe toate cele patru loturi ale Autostrăzii Buzău – Focșani (83 km), în prezent constructorul român fiind în șantier pe loturile de la „capete”, 5 kilometri la Buzău, respectiv 10 kilometri la Focșani. În schimb, dacă CNSC admite contestația/contestațiile și dispune reevaluarea ofertelor sau alte soluții de remediere, atunci semnarea contactelor se amână și este puțin probabil să vedem lucrări până la sfârșitul anului.
Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22.
Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna. Pentru ambele loturi durata de execuție este de 26 de luni.
UMB a depus oferte și pentru toate cele șase loturi ale secțiunilor dintre Focșani, Bacău și Pașcani.