Contractele pentru execuția loturilor 2 și 3 ale Autostrăzii Buzău-Focșani nu pot fi semnate cu antreprenorul UMB după ce turcii de la Tekfen au depus vineri, câte o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Contestațiile au fost depuse în ultima zi permisă (n.r termen maxim de 10 zile) desemnarea UMB pentru loturile Vadu Pașii-Râmnicu Sărat (31 km.) și Râmnicu Sărat -Mândrești Munteni ( 36 km.) fiind anunțată pe 19 septembrie. Practic, cele două contestații amână cel puțin o lună procedura pentru semnarea contractelor.
Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22. Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna. Pentru ambele loturi durata de execuție este de 26 de luni.
Contractele pentru loturile 1 și 4 ale Autostrăzii Buzău – Focșani au fost semnate cu UMB la începutul lunii septembrie, constructorul urmând să intre în șantier, cel mai probabil luna viitoare după finalizarea exproprierilor și emiterea Autorizației pentru Construire (detalii aici). Cu toate acestea, utilajele UMB au fost aduse pe lotul 4, pentru lucrările pregătitoare, potrivit unei informări a Președintelui CJ Vrancea, Cătălin Toma :
UMB a depus oferte și pentru toate cele șase loturi ale secțiunilor dintre Focșani, Bacău și Pașcani.