Frână pe Autostrada Ploiești-Buzău : CNSC a admis contestația DANLIN pentru lotul 3. CNAIR nu poate semna contractul cu turcii de la Nurol

Ploiești -Buzău

Compania de Drumuri nu poate semna cu Nurol (Turcia) contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Ploiești-Buzău, contestația constructorului român Danlin fiind admisă, în parte la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). CNAIR i-a desemnat câștigători pe turcii de la Nurol (care construiesc un lot de 14 kilometri din Autostrada Transilvania), dar constructorul din județul Neamț despre care presa locală a scris că ar fi apropiat de baronul Ionel Arsene, a depus contestație la CNSC în noiembrie solicitând anularea procedurii (detalii aici)

Astfel, la un an și jumătate de la lansarea licitației, CNAIR nu poate semna contractul pentru lotul 3 Pietroasele-Buzău, lot de 13 kilometri între două loturi deja contractate și parțial în șantier : loturile 1 și 2 pe Ploiești-Buzău și lotul 1 Buzău-Vadu Pașii unde UMB începe lucrările la primăvară.

Întârzierea este cauzată de incompetența CNAIR, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor (mandatul Cătălin Drulă) : ,,Tronsonul 3 din autostrada A7 Ploiești – Buzău nu se semnează anul acesta. Incompetența CNAIR a dus la a treia re-evaluare a ofertelor depuse. CNSC a admis azi contestația la licitația de pe sectorul de lângă Buzău, așa că proiectul intră pentru a 3-a oară în evaluarea ofertelor, după 2 evaluări ratate anterior. Licitația pentru cei 63km de autostradă a fost lansată în iunie 2021, iar în septembrie 2021 au fost depuse 39 de oferte, un record de participare la CNAIR.

În februarie 2022 CNAIR anunțase câștigătorul pentru tronsonul 3 Ploiești – Buzău. Au urmat contestații împotriva deciziei, admise de Curtea de Apel București în vară. Apoi a urmat un nou câștigător, contestat și el, și deloc surprinzător, o nouă decizie ratată pentru echipa responsabilă de la CNAIR, confirmată astăzi de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Din păcate, aproape jumătate din Autostrada A7 Ploiești – Pașcani rămâne necontractată la final de 2022. Cu fiecare pas greșit al guvernării PSD – PNL, șansele de finalizare a lucrărilor până în 2026 și atragerea tuturor banilor europeni din PNRR sunt tot mai mici.” a anunțat Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR.

Din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei (A 7), contracte semnate sunt doar pe patru loturi, iar joi urmează să fie semnate contractele pentru cele trei loturi ale secțiunii Focșani-Bacău.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *