Contractele pentru cele trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani vor fi semnate miercuri la Ministerul Transporturilor, potrivit unui anunț oficial. Practic, la primăvară, UMB, cel mai puternic constructor din România, va lucra de la Buzău la Pașcani (aproape 250 km), pe 10 din cele 13 loturi ale Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani.
Autostrada Bacău – Pașcani are o lungime de 77 kilometri, iar la intersecția cu Autostrada Unirii A8 este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Toate cele trei loturi au durată de execuție de 30 de luni.
Întrebat despre capacitatea de mobilizare și dacă poate „duce” toate contractele/licitațiile câștigate, Sorin Grindeanu a spus că toate contractele sunt în termene, ba chiar unele în avans.
„E ok… În acest moment este undeva la capacitatea maximă, aproape de capacitatea maximă, dar vreau să vă spun că pe toate contractele pe care această companie le are semnate cu CNAIR, pe toate le duce și este în termene, ba chiar le termină și înainte, sunt organizați în stil militar și asta e mare lucru… știți, un șantier nu e o farmacie. Pe A7 (n.r Autostrada Moldovei) din 13 loturi pe 7 loturi are contracte, iar pe 3 loturi sunt contestații la CNSC. Foarte important, noi am dat drumul la Registrul Utilajelor, adică lucrurile (utilajele) se văd dacă se dublează și nu are capacitate. Totodată, a câștigat și financiar, a venit cu 85% din evaluarea CNAIR. La modul în care lucrează nu am niciun semn de întrebare că nu are capacitatea pe șantierele pe care lucrează”, a spus Sorin Grindeanu. Pe 12 ianuarie, la semnarea contractelor pentru loturile de mijloc ale secțiunii Buzău – Focșani, directorul UMB Cornel Bunghiuz a explicat presei că firma dispune de 5.000 de angajați și a garantat că și-au calculat foarte bine resursa umană și tehnică. „Vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar, aș putea spune militărește, astfel încât, așa cum am procedat până acum să terminăm și mai devreme pentru contractele pe care le avem în derulare. Organizarea o să o facem pas cu pas în funcție de evoluția timpului, vă asigur că vom termina în termen. Resursa acum este de 5.000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A7”, a spus oficialul UMB.
De la Ploiești la Buzău, pe primele două loturi lucrează Asocierile Pizzarotti-Retter respectiv Coni-Trace, dar pe lotul 3 Pietroasele – Buzău, Curtea de Apel București a admis contestația Danlin.