Grindeanu despre șantierele lui Umbrărescu: Este aproape de capacitatea maximă. Nu poate promite utilaje „pe hârtie” pentru că a început să funcționeze Registrul Utilajelor

UMB Adjud

Cel mai puternic drumar din România, constructorul UMB, este „aproape” de capacitatea maximă, cu aproximativ 420 de kilometri de autostradă și drumuri expres în șantier, contractați sau câștigați, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Invitat la PrimaNews, ministrul Grindeanu a anunțat că aproximativ 250 de kilometri din cei 320 de kilometri (Buzău – Pașcani) ai Autostrăzii Moldovei ar putea fi construiți complet de UMB, iar utilajele există și se verifică prin sistemul „Registrul Utilajelor”, baza de date care semnalează dacă un constructor înscrie aceleași utilaje la două licitații în paralel.

Întrebat despre capacitatea de mobilizare și dacă poate „duce” toate contractele/licitațiile câștigate, Sorin Grindeanu a spus că toate contractele sunt în termene, ba chiar unele în avans.

„E ok… În acest moment este undeva la capacitatea maximă, aproape de capacitatea maximă, dar vreau să vă spun că pe toate contractele pe care această companie le are semnate cu CNAIR, pe toate le duce și este în termene, ba chiar le termină și înainte, sunt organizați în stil militar și asta e mare lucru… știți, un șantier nu e o farmacie. Pe A7 (n.r Autostrada Moldovei) din 13 loturi pe 7 loturi are contracte, iar pe 3 loturi sunt contestații la CNSC. Foarte important, noi am dat drumul la Registrul Utilajelor, adică lucrurile (utilajele) se văd dacă se dublează și nu are capacitate. Totodată, a câștigat și financiar, a venit cu 85% din evaluarea CNAIR. La modul în care lucrează nu am niciun semn de întrebare că nu are capacitatea pe șantierele pe care lucrează”, a spus Sorin Grindeanu.

Pe 12 ianuarie, la semnarea contractelor pentru loturile de mijloc ale secțiunii Buzău – Focșani, directorul UMB Cornel Bunghiuz a explicat presei că firma dispune de 5.000 de angajați și a garantat că și-au calculat foarte bine resursa umană și tehnică.

„Vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar, aș putea spune militărește, astfel încât, așa cum am procedat până acum să terminăm și mai devreme pentru contractele pe care le avem în derulare. Organizarea o să o facem pas cu pas în funcție de evoluția timpului, vă asigur că vom termina în termen. Resursa acum este de 5.000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A7”, a spus oficialul UMB.

Dacă pentru loturile de mijloc ale Autostrăzii Buzău – Focșani turcii de la Tekfen au reclamat și au câștigat la CNSC din cauza CNAIR, pentru cele trei loturi dintre Bacău și Pașcani, Danlin a contestat capacitatea UMB. „Resursele tehnice, utilajele și echipamentele propuse de către ofertantul Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade nu dovedesc capacitatea tehnică a acestuia de a realiza în mod simultan mai multe contracte care se execută în același timp (sic !), condiție impusă prin cap 3.3 din specificații prin Fișa de date”, arată contestația Danlin XXL.

Comentarii

  1. Pai până termina proiectarea la loturile contestate (dac le mai câștigă), finalizează drumul expres Slatina – Pitești și utilajele de acolo vor fi disponibile. Nu toate șantierele sunt în același stadiu

    • Bună! Proiectarea a fost finalizata, inainte de licitatiile pentru executie, sistem Fidic Rosu, ma refer la Ploiesti-Buzau, Buzau-Focsani și Focsani-Bacau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *